شروع ساخت خوابگاه 500 ظرفیتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش مجله سرگرمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از شروع ساخت خوابگاه 500 ظرفیتی در این دانشگاه اطلاع داد و گفت: پیش بینی می گردد این پروژه در دوسال آینده با نام بوستان6 به بهره برداری برسد.

شروع ساخت خوابگاه 500 ظرفیتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر فرزین حلب چی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه مسئله ای از نظر کمبود ظرفیت در خوابگاه مجردی نداریم اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی تهران برای پسران 8 خوابگاه و برای دختران 5 خوابگاه اختصاص داده است. وی اضافه کرد: خوابگاه پسرانه 1200 نفر ظرفیت دارد که از این تعداد حدود 860 نفر ساکن فعلی در خوابگاه ها هستند و پیش بینی می شود با آغاز سال تحصیلی جدید 300 دانشجوی پسر به خوابگاه اضافه شوند. معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: خوابگاه دختران به طور تقریبی 1500 نفر ظرفیت دارد که از این تعداد 1100 نفر ساکن فعلی در خوابگاه ها هستند که پیش بینی می شود با ورود دانشجویان جدید الورود 380 نفر به خوابگاه ها اضافه شوند. حلب چی در ادامه به ظرفیت خوابگاه های خودگردان اشاره نمود و گفت: ظرفیت خالی برای دانشجویان دختر جدید الورود 340 نفر و برای پسران 420 نفر است.

وی گفت: اجاره بهای خوابگاه های هزینه ای با تعامل بیشتر با دانشگاه های شهر تهران همسان سازی گردیده و همچنین برای استقرار بیش از 100 دانشجوی ورزشکار شرکت نماینده در المپیاد ورزشی که در تابستان امسال اعزام گردیده اند، تمهیدات لازم برای سکونت آنها در نظر گرفته گردیده است. حلب چی از بازسازی چهار خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در تابستان امسال اطلاع داد و گفت: با توجه به منابع مالی محدود دانشگاه خوابگاه هایی که احتیاج بیشتری به تعمیرات و تجهیز امکانات رفاهی داشتند در بازه زمانی چهل روزه نسبت به بازسازی ساختمان های گلستان های 1 و 2 دختران و بوستان 5 و سمیه پسران اقدام شد. معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم تقویت مشارکت خیران برای ورود به ساخت خوابگاه های دانشجویی تاکید نمود و اضافه کرد: ارتباط با خیرین و جلب توجه آنان برای ورود به ساخت خوابگاه ها به عنوان یک کار خیر، مهم و تاثیر گذار است و باید به آن توجه کرد. حلب چی اظهار کرد: خوشبختانه در ماه های اخیر با رایزنی مسولین دانشگاه با مجمع خیرین سلامت یک خوابگاهی به مساحت 4000 متر مربع و با ظرفیت 500 نفر در دست ساخت است و پیش بینی می شود این پروژه تا دوسال آینده با نام بوستان6 به بهره برداری برسد. وی اضافه کرد: یاری کردن به حوزه زیرساخت های تامین اسکان و خوابگاه های دانشجویی از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر بتوانیم در دوران دانشجویی شرایط مطلوبی به لحاظ زیرساخت های خوابگاهی برای دانشجویان مهیا کنیم قطعا در سال های آینده بازخورد مثبت آن به جامعه بر می شود. معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: بسیاری از ساختمان های خوابگاه های متاهلی به علت فرسودگی بیش از حد از مدار خارج گردیده اند و در این حوزه به مشارکت خیرین احتیاجمند هستیم. وی ادامه داد: اعضای هیات رییسه دانشگاه به طور نمادین، هریک سوییت را برای باسازی به عهده گرفتند که برآورد هزینه آن 30 میلیون تومان است که مقرر شد با کسر از حقوق دوساله از اعضای هیات رییسه انجام شود. حلب چی در انتها یادآور شد: اسامی پذیرفته شدگان ورودی جدید سال 98-97 به تازگی از سوی سازمان سنجش منتشر گردیده و هنوز تعداد متقاضیان خوابگاه ها دانشجویی به طور دقیق معین نیست. معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در انتها از خیرین درخواست کرد که با ورود به حوزه ساخت خوابگاه ها خصوصا خوابگاه های ویژه دانشجویان متاهل، در برطرف مشکل کمبود خوابگاه ها یاری نمایند.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3443

به "شروع ساخت خوابگاه 500 ظرفیتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران" امتیاز دهید

4 کاربر به "شروع ساخت خوابگاه 500 ظرفیتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت خوابگاه 500 ظرفیتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید