1500 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند، نیازمند سرمایه گذاری 100 برابری در حوزه ارتباطات

به گزارش مجله سرگرمی، معاون اول رئیس جمهور گفت: برای شرایط پسا کرونا احتیاجمند توسعه ارتباطات هستیم و از همین رو احتیاج است برای این کار 100 برابر بودجه فعلی سرمایه گذاری کرد.

1500 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند، نیازمند سرمایه گذاری 100 برابری در حوزه ارتباطات

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران ، اسحاق جهانگیری امروز (یکشنبه) در مراسم روز جهانی ارتباطات، گفت: اقدامات شایسته ای در دولت دوازدهم انجام شده که یکی از آنها رساندن اینترنت به روستاها بوده که تمام مردم به این واسطه از همه خدمات کشور به طور مساوی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: در تمام اتفاقاتی که به اسم پساکرونا به آنها نگاه می کنیم، لنگرگاه مهم و اصلی وزارت ارتباطات است و حتی احتیاج است برای این کار 100 برابر بودجه فعلی سرمایه گذاری کرد.

معاون اول رییس جمهوری اضافه نمود: پس از شیوع کرونا زیرساخت های حقوقی و اجتماعی باید مبتنی بر یک انسان هوشمند مهیا گردد.

اسحاق جهانگیری اضافه نمود: سال آخر فعالیت دولت دوازدهم است و تصمیم گرفتیم به وزارتخانه ها برویم و با شرکت در جلسات مدیران ارشد آن ها بتوانیم با برنامه ریزی های دقیق تری امسال را پشت سر بگذاریم.

وی اضافه نمود: خوشبختانه جلسه با وزارت ارتباطات با روز جهانی ارتباطات مصادف شد. با شیوع کرونا تمام بخش های کشور درگیر شدند و برنامه های توسعه ای و امور جاری کشور به صورت طبیعی تحت تاثیر کرونا نهاده شد. مساله کرونا امروز قطب نمای سیاست گذاری است تا بتوانیم به واسطه آن در شرایط مالی کشور تعادل ایجاد کنیم.

جهانگیری اشاره نمود: اکنون جامعه و جهان تحت تاثیر کرونا نهاده شده و آموزش به یک مساله مجازی و هر خانه ای تبدیل به مدرسه و دانشگاه شده است. امروز دغدغه ما این است خانواده ای که به این ابزار دسترسی ندارند چطور این بستر برایشان فراهم گردد؟ این رخدادها ساده نیست و باید به آن درست فکر کرد. ما باید به سمتی حرکت کنیم که در آینده دچار شکاف در جامعه نشویم.

وی اضافه نمود: مردم یادشان است که در گذشته برای برقراری یک ارتباط ساده باید چه جهت طولانی را طی می کردند اما اکنون اقدامات هر کدام از وزارتخانه های ما به ویژه اقدامات وزارت ارتباطات با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست.

به گفته جهانگیری، وزارت ارتباطات وزیر جوان و خوش ذوقی دارد و کارهایی که قرار بود طی مدت یک سال انجام گردد را با گذشت دو ماه زمان و شیوع کرونا انجام داد، آن ها توانستند به یاری نخبگان کشور ماهواره بسازند، اما به این حد نباید اکتفا کرد باید به ماهواره های عظیم تر فکر کرد. اگر در این زمان خدمات پستی، زیرساخت آموزشی و توانمندی در حوزه ارتباطات نبود مگر می توانستیم مردم را در خانه نگه داریم؟

جهانگیری اضافه نمود: در حوزه ارتباطات و اینترنت به جهت کمیت مناسب، توانستیم احتیاج مردم را تامین کنیم اما به جهت کیفیت در بعضی از شهرها مسائل اینترنت وجود داشت. به همین دلیل احتیاج است به سرعت امکاناتی مانند تامین پهنای باند مورد احتیاج به وزارت ارتباطات اختصاص داده گردد. برداشت من این بود که بتوان اختلاف نظری که در مورد آزادسازی فرکانس ها میان صدا و سیما و وزارت ارتباطات وجود دارد را حل و فصل کنیم. اما نمی دانستیم اختلاف به این حد رسیده که مطالب و خبرهای وزیر ارتباطات منعکس نمی گردد، مردم باید این خبرها را بشنوند.

وی اضافه نمود: توسعه ظرفیت ها و منابع که مهم ترین آن شبکه ملی اطلاعات است، مساله دیگری است که باید به آن توجه کرد. دستور رهبر معظم انقلاب این بود که شبکه ملی به سرعت تکمیل شده تا فرصت بسیاری خوبی برای ارتباطات ایجاد گردد. اگر دولت این امکان را در اختیار نداشت، نمی توانست به راحتی با مردم ارتباط برقرار کند و مردم نیز از آن بهره مند شوند همین شبکه می تواند شروع حکمرانی جدید در کشور باشد. تکمیل این شبکه و ظرفیت امر بسیار ضروری و احتیاج ملی کشور است که باید برای آن کوشش کنیم تا عملیاتی گردد.

تا سرانجام سال 23 پروژه الویت دار در شبکه ملی اطلاعات اجرا می گردد

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که وزارت ارتباطات از منظر شبکه ملی اطلاعات در کرونا درخشید گفت: موضوع بعدی دولت الکترونیک است همانطور که وزیر ارتباطات اشاره نمود، 23 پروژه الویت دار برای این امر طراحی شده است و سرانجام امسال باید به نتیجه برسد. کاری که به نتیجه رسیدن آن به رضایتمندی مردم منجر می گردد. در هر سه موضوع غربالگری، پرونده سلامت الکترونیک و شبکه بهداشت و درمان بار اصلی بر شبکه ملی اطلاعات است که در دوران کرونا به کشور یاری شایانی کرد. باید کوشش کنیم دولت الکترونیک به سرعت تکمیل و حضور مردم در دستگاه های دولتی اندک گردد.

جهانگیری ادامه داد: مساله بعدی دیجیتالی شدن اقتصاد است، اگر نتوانیم به این سمت حرکت کنیم از چرخه اقتصاد جهان عقب می افتیم. حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال پر شتاب است ما نیز باید با شتاب عمل کنیم. در سرانجام از عملکرد درخشان در بخش وزارت ارتباطات تشکر می کنم. کار عظیمی انجام گرفته اما از آنجایی که کار جدید است هنوز برای نظام بانکی و سرمایه خوب تعریف نشده باید کوشش کنیم که تعریف ها را جا بیندازیم. روی این وزارتخانه 4 هزار و 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که باید آن را ده برابر، صد برابر کرد تا آینده مطمئن و توسعه یافته ای داشته باشیم.

در این جلسه پوشش شبکه ملی اطلاعات برای 1578 روستا و همچنین اتصال 632 روستا به شبکه تلفن همراه نیز رونمایی شد.

بر این اساس، امروز 1578 روستا توسط 433 سایت تلفن همراه و سرمایه گذاری 170 میلیاردی توسط دولت به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که ازبین آن می توان به 36 روستا آذربایجان شرقی، 30 روستا اردبیل، 47 روستا استان البرز ، 2 روستا تهران، 37 روستا چهار محال و بختیاری،14 روستا خراسان جنوبی، 26 روستا خراسان رضوری، 146 روستا لرستان، 2 روستا سمنان، 608 روستا سیستان وبلوچستان، 45 روستا قم، 11 استان کرمان، 89 کرمانشاه، 175 روستا لرستان، 8 روستا مازندران، 13 روستا استان مرکزی اشاره نمود.

دسترسی این تعداد روستا به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه به همت اپراتور همراه اول فراهم شده است.

بر اساس این گزارش، تعداد کل روستاهای بالای 20 خانوار کشور 39 هزار و 465 روستا است که از این تعداد تا به امروز 35 هزار و 123 روستا (89 درصد) به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و تا سرانجام امسال نیز تمام روستاهای بالای 20 خانوار به این شبکه متصل می شوند.

همچنین، 36 هزار و 702 روستا (93 درصد) نیز تا به امروز تحت پوشش تلفن همراه نهاده شده اند که تا سرانجام امسال 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تحت پوشش قرار می گیرند.

در ادامه این مراسم آنگونه وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود نوشته، معاون اول رئیس جمهوری از اولین میز تلگراف ایران که پیغام تلگرافی هیتلر به رضا شاه را مخابره نموده بود و همچنین اولین فرستنده رادیویی ایران بازدید کرد.

آذری جهرمی در ادامه در پاسخ به سوال جهانگیری درباره علت قرار دریافت ساختمان رادیو در آن منطقه، نوشته که به لحاظ تاریخ، رادیو از روز تاسیس زیر نظر وزارت پست و تلگراف بوده و بعدها از این وزارت خانه جدا شده است.

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 91083

به "1500 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند، نیازمند سرمایه گذاری 100 برابری در حوزه ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1500 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند، نیازمند سرمایه گذاری 100 برابری در حوزه ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید