پلیس هنگ کنگ 70 مهاجم به ساختمان شورای قانونگذاری را بازداشت کرد

به گزارش مجله سرگرمی، روزنامه تلگراف انگلیس آدینه گزارش داد، پلیس هنگ کنگ 70 معترض را که به شورای قانونگذاری هنگ کنگ این شهر حمله نموده بودند، دستگیر کرد.

پلیس هنگ کنگ 70 مهاجم به ساختمان شورای قانونگذاری را بازداشت کرد

براساس این گزارش، پلیس هنگ کنگ اتهام دستگیرشدگان را حمل اسلحه، برگزاری تجمع های غیر قانونی، حمله به پلیس، تخریب اموال عمومی، ورود با زور به اماکن ممنوعه و ایجاد بی نظمی در اماکن عمومی اعلام نموده است.

این گزارش حاکیست که علت دستگیری 13 نفر مستقیماً در ارتباط با برگزاری تظاهرات چند صد نفری در برابر مجلس و نیز هجوم به اماکن دولتی بوده و یکی از آنها نیز متهم به محاصره یک مکان دولتی است.

این دسته از افراد معترض هنگ کنگی پس از گذشت حدود 20 روز از اعتراضات خود، روز سه شنبه 11 خرداد ماه در مقابل مجلس این منطقه خودمختار ضمن درگیری با نیروهای امنیتی، با شکستن شیشه های در ورودی وارد ساختمان مجلس شده و همچنین تعدادی از نیروهای امنیتی و پلیس را مجروح نموده بودند.

در حالیکه هزاران نفر این ساختمان را محاصره نموده بودند، عده ای توانستند با یاری اشیای فلزی، شیشه های قطور ورودی ها را شکسته و به راهروهای مجلس نفوذ نمایند.

تصاویر زنده رسانه های خبری از این رویداد نشان می داد که معترضان در حال ورود به ساختمان مجلس کلاه ایمنی بر و سپرهایی دست ساز در دست داشتند.

به طور همزمان عده ای نیز درحالیکه میز و جایگاه و اسباب و وسایل درون ساختمان مجلس را در دست داشتند از آن خارج شده و این وسیله ها را به خیابان ها می ریختند.

19 خرداد ما شهروندان هنگ کنگی در اعتراض به تصویب لایحه ای در مجلس اعتراض کردند.

این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر کرد اما به گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می شد.

25 خرداد ماه کری لام فرماندار هنگ کنگ خاطرنشان کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی مجلس را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد. اما این اقدام او موجب فروکش کردن خشم معترضان نشد.

به گزارش ایرنا، هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره انگلیس بود اما در سال 1997 و پس از سرانجام یافتن پیمان پیشین با انگلیس، به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از هفت میلیون نفر است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

بعضی تحلیلگران معتقدند که این قبیل دستگیری ها می تواند به وخیم تر شدن اوضاع در این شهر بیانجامد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

ariyablog.ir: آریا بلاگ: آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

hadiee.ir: مجله هدیه: از مسافرت تا ورزش از همه چیز و همه جا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30726

به "پلیس هنگ کنگ 70 مهاجم به ساختمان شورای قانونگذاری را بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس هنگ کنگ 70 مهاجم به ساختمان شورای قانونگذاری را بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید