استادیوم هایی که توریست جذب می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، در سال های اخیر ورزشگاه های ورزشی به واسطه برگزاری مسابقات معتبر ورزشی و پوشش تلویزیونی جهانی آنها ، به شهرت رسیده اند، پنج ورزشگاه ورزشی در کشورهای انگلیس، چین ، اسپانیا، کره شمالی و ایتالیا در دو قاره اروپا و آسیا که در سال های اخیر به مقاصد گردشگری جهانی تبدیل شده اند به توضیح زیر هستند:

استادیوم هایی که توریست جذب می نمایند

1- استادیوم اولدترافورد در انگلیس

استادیوم اولدترافورد در شهر منچستر کشور اروپایی انگلیس که از آن به عنوان تئاتر رویاها نیز نام برده می گردد، با نزدیک به یک قرن قدمت و پشت سر گذاشتن چندین پروژه بازسازی، استادیوم خانگی تیم فوتبال باشگاهی پرطرفدار منچستر یونایتد بوده و سالانه میزبان هزاران گردشگر طرفدار این تیم از سرتاسر دنیا است.

2- استادیوم آشیانه پرنده در چین

استادیوم آشیانه پرنده در شهر پکن، پایتخت کشور آسیایی چین ، میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات المپیک 2008 پکن بود. استادیوم آشیانه پرنده با معماری زیبا و منحصر به فردش ، توسط دو معمار سوئیسی و فرانسوی طراحی و ساخته شده و روزانه میزبان هزاران گردشگر است که محصور زیبایی و معماری عجیب آن می شوند.

3- استادیوم نیوکمپ در اسپانیا

استادیوم زیبای نیوکمپ در شهر تاریخی و زیبای بارسلون کشور اروپایی اسپانیا ، محل انجام بازی های تیم باشگاهی فوتبال بارسلونا ، یکی از پرطرفدارترین تیم های فوتبال باشگاهی دنیا است. در کنار استادیوم نیوکمپ ، موزه باشگاه بارسلونا واقع شده که یکی از پربازدیدنماینده ترین موزه های اسپانیا بوده و به همراه استادیوم نیوکمپ، سالانه میزبان هزاران گردشگر از سرتاسر دنیا است.

4- استادیوم روزی در می در کره شمالی

استادیوم روزی در می در شهر پیونگ یانگ، پایتخت کشور آسیایی کره شمالی، بزرگ ترین استادیوم فوتبال دنیا بوده و با گنجایش 150 هزار تماشاچی ، میزبان معدود گردشگرانی است که به این کشور سفر می نمایند. استادیوم روزی در می در سال 1989 به طور رسمی افتتاح شد و در سال های اخیر مورد استفاده تیم ملی فوتبال کره شمالی است.

5- استادیوم سن سیرو در ایتالیا

استادیوم فوتبال سن سیرو در شهر میلان کشور اروپایی ایتالیا که به جوزپه مه اتزا نیز شهرت دارد، میزبان مسابقات خانگی دو باشگاه فوتبال پرطرفدار دنیا، آث میلان و اینترمیلان است. استادیوم سن سیرو در کنار آثار تاریخی متعدد ارزشمند شهر میلان ، روزانه میزبان هزاران گردشگر از سرتاسر دنیا است که برای بازدید از یکی از مشهورترین استادیوم های فوتبال دنیا که میزبان چندین مسابقه جام دنیای فوتبال 1990 ایتالیا و فینال مسابقات معتبر لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا در سال 2001 بوده، راهی این شهر می شوند.

منبع : دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور نوروز، بهار

huseynvahedi.ir: وبلاگ واحدی | من یک جهانگرد هستم

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت| تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی

منبع: برترین ها
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45123

به "استادیوم هایی که توریست جذب می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادیوم هایی که توریست جذب می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید