هشدار موشکی اون به این و دونالد

به گزارش مجله سرگرمی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت، هدف از آزمایش موشک های تاکتیکی راهنمایی شونده هشداری به مانورهای نظامی امریکا و کره جنوبی بوده است. این دو موشک آزمایش شده روز سه شنبه از مرکز هوایی در غرب کره شمالی شلیک شد و با پیمودن شبه جزیره کره با دقت به جزیره کوچک مورد هدف در ساحل شرقی این کشور برخورد کرد. آقای کیم خود رسماً بر روند شلیک موشک های کوتاه برد نظارت داشته است.

هشدار موشکی اون به این و دونالد

طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی (کی سی ان ای) رهبر کره شمالی این هشدار را پس از مصاحبه جان بولتون مشاور امنیتی کاخ سفید با شبکه فاکس نیوز داده است. در این مصاحبه بولتون به کره شمالی یادآوری نموده است که رهبر این کشور به دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا تعهد داده است از آزمایش موشک های دوربرد خودداری کند.

چهارمین دور از آزمایش موشکی کره شمالی در کمتر از دو هفته گذشته در میان بحبوحه بن بست مذاکرات هسته ای اجرا شد. در حالی که ترامپ به طور مداوم این آزمایش ها را ناچیز برشمرد و این در شرایطی است که بعضی تحلیلگران نیز اعلام نموده اند این آزمایش ها اطمینان کره شمالی به فناوری موشکی خودش را نشان می دهد. تسلیحات فوق نشان دهنده توانایی کره شمالی به حمله به متحدان امریکا شامل کره جنوبی و ژاپن و پایگاه های نظامی آن در آنجاست. همچنین گفته شده است شلیک موشک ها دربامداد روز سه شنبه به طور تعیین اعتبار، امنیت و ظرفیت جنگی این موشک های راهنمایی شونده تاکتیکی نوع جدید را تأیید کرد. کره شمالی اعلام نمود، امریکا با برپایی مانورهایی نظامی با کره جنوبی به تنش های نظامی دامن می زند و به همین دلیل پیونگ یانگ اقداماتی برای دفاع از خود انجام خواهد داد.

رزمایش جدید امریکا و کره جنوبی که از اواسط هفته شروع شده، نخستین رزمایش تابستانی مشترک امریکا و کره جنوبی تحت فرماندهی یک ژنرال کره ای است. این رزمایش در واقع تمرین طرحی برای انتقال سامانه فرماندهی و کنترل عملیات به کره جنوبی است. سامانه ای که از زمان جنگ دو کره تحت نظارت امریکا واقع شده است. کره شمالی از روز نخست مخالفت خود را با برپایی این رزمایش اعلام نمود و پرتاب های موشکی آن در دو هفته اخیر نیز با همین هدف اجرا شده است.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36302

به "هشدار موشکی اون به این و دونالد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار موشکی اون به این و دونالد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید