لالیگا رکورد خرید بازیکن در بازار تابستانی را شکست

به گزارش مجله سرگرمی، باشگاه های لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا رکورد جدیدی را برای خرید بازیکن در بازار جابجایی تابستانی به ثبت رساندند.

لالیگا رکورد خرید بازیکن در بازار تابستانی را شکست

به گزارش خبرنگاران، پنجره جابجایی فوتبال اروپا شب گذشته (دوشنبه) در حالی بسته شد که تیم های لالیگایی تابستان سال جاری رکورد جدید برای خرید بازیکن به ثبت رساندند. این در شرایطی است که دو جابجایی بزرگی که انتظار می رفت غول های لالیگا در پنجره سال جاری به ثبت برسانند - نیمار از پاری سن ژرمن به بارسلونا و پوگبا از منچستریونایتد به رئال مادرید - محقق نشد.

طبق اعلام نشریه آس چاپ مادرید، تابستان سال جاری در لالیگا، رقمی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون یورو صرف خرید بازیکن شد که 413 میلیون یورو بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

در همین حال اما میزان درآمد باشگاه های لالیگا از فروش بازیکن هم نسبت به تابستان سال گذشته رشد داشته و به 992.5 میلیون یورو رسیده در حالی که این رقم در تابستان سال گذشته 801.6 میلیون یورو بود. با این حال تراز اقتصادی جابجایی تیم های اسپانیایی نسبت به بازار تابستان سال گذشته منفی تر است. سال گذشته تراز اقتصادی لالیگا در بازار تابستانی منفی 86.32 میلیون یورو بود و سال جاری این رقم منفی 308.5 میلیون یورو است.

در رکوردشکنی این فصل لالیگا برای خرید بازیکن سه تیم برتر این لیگ، رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید به ترتیب با 305، 255 و 247 میلیون یورو بیشترین سهم را داشته اند. در این میان گران ترین خرید ثبت شده هم توسط اتلتیکومادرید با 127.2 میلیون یورو برای جذب ژوائو فلیکس از بنفیکا بوده است.

در سمت مقابل، تیم فوتبال اتلتیک بیلبائو بدون خرج حتی یک یورو برای خرید بازیکن، کم هزینه ترین تیم بوده است و پس از آن وایادولید با تنها یک میلیون یورو هزینه برای خرید بازیکن. سومین تیم لالیگایی هم که سال جاری کمترین خرید را داشته، مایورکا است که تنها 7 میلیون یورو خرج نموده است. وایادولید همچنین تیمی است که سال جاری بیشترین خروجی را داشت (19 نفر) که البته از رفتن آنها سود اقتصادی عایدش نشده است. سویا دومین تیم از نظر تعداد بازیکنان خروجی بوده که البته از فروش بعضی از آنها 100 میلیون یورو درآمد کسب کرد. سویا از حیث کسب درآمد از فروش بازیکنان سومین تیم پس از بارسلونا و رئال مادرید است.

در بازار تابستانی سال جاری اتلتیک بیلبائو تنها تیمی در لالیگا بوده است که نه هزینه ای برای خرید بازیکن انجام داده نه پولی از محل فروش بازیکنانش به دست آورده است.

تور میکونوس: تور میکونوس | تور یونان ارزان قیمت، تور بهار

مجله نماشو: مجله نماشو | مجله گردشگری، مجله سرگرمی، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

تور فرانسه ارزان: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42769

به "لالیگا رکورد خرید بازیکن در بازار تابستانی را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لالیگا رکورد خرید بازیکن در بازار تابستانی را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید