شهرداری به تعهدات خود برای جایگزینی کتابخانه عمومی امامت عمل کند، عملکرد مدیریت شهری در حوزه کتاب نقد می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کرمانشاه، محمدرضا آمویی روز چهارشنبه در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید، در مورد عدم توجه شهرداری به جایگزینی کتابخانه عمومی امامت در میدان سنجابی بیان داشت: برای ما که مسئول هستیم و باید جوابگوی نیازهای جامعه باشیم قصور شهرداری پذیرفتنی نیست و اگر بخواهد به تعهدات قانونی خود عمل نکند دستگاه های نظارتی را به پیگیری موضوع ورود می دهیم.

شهرداری به تعهدات خود برای جایگزینی کتابخانه عمومی امامت عمل کند، عملکرد مدیریت شهری در حوزه کتاب نقد می گردد

آمویی اعلام کرد: در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تامین زیرساخت های آن با کسی تعارف نداریم، اداره کل کتابخانه های عمومی دستگاه بهره بردار است و باید امکانات برای خدمت رسانی فرهنگی باید برای آن فراهم باشد.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی کرمانشاه کرمانشاه اضافه نمود: هر کدام از ما در حوزه خدمت به فرهنگ جامعه قدر و سهمی داریم که باید مسئولیت اجتماعی خود را نادیده نگیریم، لذا باید از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم، که بزرگترین ظرفیت فرهنگی، اجتماعی اکنون انس با کتاب است و در این راستا برای توسعه این امر نباید کوتاهی کرد.

آمویی با اشاره به قصور شهرداری کرمانشاه در پرداخت سهم نیم درصد درآمدهای خود به کتابخانه، گفت: عدم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی کرمانشاه از موانع ترویج کتابخوانی است، و این باعث می گردد فرصت ها را از جوانان علاقمند به کتاب بگیریم، لذا باید در آخرت و به گذشتگان جوابگو باشیم.

شهرداری وعده ایجاد یک باب کتابخانه عمومی در شهرک کهریز را داد

در ادامه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه، گزارشی از شرایط کتابخانه های عمومی ارائه داد و گفت: بیش از 10 سال پیش شهرداری، کتابخانه عمومی امامت در پارک جلالیه واقع در میدان سنجابی را به خاطر ایجاد معبر در طرح روگذر و زیر گذر میدان سنجابی تخریب کرد.

پژمان ابراهیمی اضافه نمود: شهرداری در قبال این کار طبق توافق نامه ای که امضا کرد، قول داد یک باب کتابخانه عمومی در شهرک کهریز پل کهنه بسازد و تحویل اداره کل کتابخانه های عمومی بدهد که با گذشت 10 سال از این موضوع هنوز اقدامی نکرده است.

عدم توجه به پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی خیانت است

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه اعلام کرد: شهرداری ها باید به مسائل فرهنگی حوزه کتابخوانی بیشتر احترام بگذارند، از این رو عدم توجه به پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی یک قصور و خیانت در توسعه و اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و ما در مقابل قصور در حق کتابخوانی ساکت نخواهیم نشست.

محمدامین بهرامی با بیان اینکه فرماندار از شهرداری دعوت کند و در جلسه حضور پیدا نکند بی احترامی به فرمانداری و سایر اعضای جلسه است، گفت: کتابخانه های عمومی مالکیت شخصی برای کسی ندارد ما هم نیز یک نهاد خدمت رسان هستیم و خدمت فرهنگی ارائه می دهیم، بعلاوه شهرداری نیز وظیفه دارد در توسعه فرهنگ کتابخوانی در جلسات حضور پیدا کند.

وی اعلام کرد: کتابخانه های عمومی پایگاه های تاثیر اجتماعی و تغییر اجتماعی هستند و قطعاً ما در مسائل اجتماعی در قبال بی توجهی و عدم همکاری با کتابخانه های عمومی در بسیاری از تصمیمات موثر خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه کتابخانه ها مظلوم واقع شده اند، اعلام کرد: کتابخانه های عمومی مظلوم واقع شده اما به لطف خدا مظلوم مقتدر است و بدون تعارف این اقتدار را به زودی نشان خواهیم داد لذا اهرم کتاب را برای رونق کتابخوانی بکار خواهیم گرفت.

بهرامی افزود: ما با دادن فرصتی به شهرداری ها در ماه آینده با همین بحث کتاب و کتابخوانی هفته ای یک جلسه نقد و آنالیز سیستم مدیریت شهری را در کتابخانه های سراسر استان برای مردم برگزار خواهیم کرد و مردم از دریافت خدمات و امکاناتی که شهرداری باید در اختیار آنها بگذارد آگاه شوند.

بهرامی عنوان داشت: روش ما برای اعتلای فرهنگ کتابخوانی فرق دارد، شهرداری در مدیریت شهری یعنی چه؟ لذا باید در قبال خدمات به شهروندان جوابگو باشند و می توانند در جلسات ما حضور یابند و از خود دفاع نمایند، خصوصا در خدمت فرهنگی، ما از حقوق خودمان کوتاه نخواهیم آمد.

وی اضافه نمود: اگر قرار باشد بودن ما تاثیری در فضای فرهنگی کتابخوانی استان نداشته باشد باید در مقابل خون شهدا جوابگو باشیم همیشه این موضوع در خصوص تمام مسئولین حکم می نماید.

در ادامه هر یک از اعضای حقیقی و حقوقی انجمن نکته نظرات خود را در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان کرمانشاه اعلام کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164551

به "شهرداری به تعهدات خود برای جایگزینی کتابخانه عمومی امامت عمل کند، عملکرد مدیریت شهری در حوزه کتاب نقد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری به تعهدات خود برای جایگزینی کتابخانه عمومی امامت عمل کند، عملکرد مدیریت شهری در حوزه کتاب نقد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید