خوراکی های تابستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش مجله سرگرمی، میوه ها و سبزی های تابستانی به غیر از طعم عالی، حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی سالم برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن هستند.

خوراکی های تابستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، یک نشریه کانادایی در مطلبی تازه نوشت: باید با انتخاب میوه ها و سبزی های مخصوص فصل تابستان، سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه مؤثر با سموم مضر و عوامل ایجاد نماینده بیماری تقویت کرد.

انواع هندوانه، طالبی و خربزه دارای ویتامین های A، C، B6، لیکوپن، آنتی اکسیدان ها و اسید های آمینه بوده و یک میان وعده بسیار مغذی و بدون چربی با مقدار کالری ناچیز محسوب می شوند. ویتامین C نقش اساسی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. اسید های آمینه نیز در ترمیم ماهیچه ها، استخوان ها و بافت های پوستی بسیار ضروری هستند.

همچنین انواع توت ها به ویژه توت فرنگی، تمشک و ذغال اخته سرشار از ویتامین C، اسید های فنولیک و آنتی اکسیدان ها و منبع عالی فیبر هستند. ذغال اخته اغلب به لطف خاصیت ضدسرطانی به عنوان یکی از سالم ترین میوه های جهان شناخته شده است. انواع توت ها همچنین حاوی آنتوسیانین ها هستند که با رادیکال های آزاد، التهاب و حتی سرطان مبارزه می نمایند.

اما ذرت سرشار از ویتامین های گروه B، ویتامین C، پتاسیم، آهن، منیزیم و حتی پروتئین است. خاصیت آنتی اکسیدانی ذرت در مبارزه با سرطان های خاص نقش اساسی دارد.

بعلاوه اگر دچار درد های مزمن، پرفشاری خون، سرماخوردگی و ضعف سیستم ایمنی هستید، سیر ممکن است بهترین دوست شما باشد. این خوراکی حاوی مقادیر زیادی منگنز، سلنیوم، فیبر، ویتامین های B و C و مقادیری از هر ماده مغذی سالم دیگر است که بدن ما به آن احتیاج دارد.

گوجه فرنگی هم حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، A و E، پتاسیم و همه کاروتنوئید های قدرتمند (آلفاکاروتن، بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن) است. برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن توصیه می گردد، آب گوجه فرنگی مصرف کرد.

به گزارش دویچه وله، هر 100 گرم کیوی، 154 درصد احتیاج بدن به ویتامین C را تامین می نماید. ویتامین C آنتی اکسیدان قدرتمندی است که می تواند اثرات رادیکال های آزاد را که باعث التهاب و سرطان می شوند، خنثی کند.

منبع : ایسنا

بازگشت به صفحه رسانه ها

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 99118

به "خوراکی های تابستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های تابستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید