خبرنگاران گزارش می دهد؛ کاهش 30 درصدی عوارض فرودگاهی برای رشد صنعت هوانوردی عمومی ، افزایش بشکه توزیع سوخت AVGAF

به گزارش مجله سرگرمی، کاهش 30 درصدی عوارض فرودگاهی و همچنین تسهیل بهره برداری ناوبری هوایی برای رشد هوانوردی عمومی در دستور کار نهاده شد.

خبرنگاران گزارش می دهد؛ کاهش 30 درصدی عوارض فرودگاهی برای رشد صنعت هوانوردی عمومی ، افزایش بشکه توزیع سوخت AVGAF

به گزارش خبرنگار ، با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه هوانوردی عمومی و ظرفیت های فراوان موجود در کشور در این حوزه و همچنین با هدف رونق مالی کشور و اشتغال زایی، یادداشت تفاهم اقدامات اجرایی جهت تسهیل و توسعه هوانوردی عمومی بین سازمان هواپیمایی کشور، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و ستاد توسعه فناوری های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

در این یادداشت تفاهم سازمان هواپیمایی کشوری بر تدوین مقررات و آئین نامه های ویژه هوانوردی عمومی در زمینه های توسعه مالی، ایمنی و امنیت، ایجاد ساختار مستقل نظارتی هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی کشوری، طراحی روند ارتقا کلیه مجوزها و گواهی نامه های رده هوانوردی عمومی به رده تجارت با عجابت الزامات مربوطه، انجام مطالعات و تدوین برنامه واگذاری گام به گام فعالیت های اجرایی به بخش های غیردولتی را متعهد شد.

صنعت حمل و نقل هوانوردی عمومی جان تازه ای خواهد گرفت/ وجود 100 فروند هواپیمای فوق سبک در کشور

همچنین اصلاح و بازنگری رویه ها و مقررات مربوطه به عملیات پرواز بصری و کوشش جهت برطرف موانع غیر اساسی فضایی کشور در سطح پروازهای VFR و اصلاح ساختار مدیریت ترافیک پروازی VFR را متعهد شد.

کاهش هزینه ها و بسترسازی رشد هوانوردی عمومی از جمله کاهش 30 درصدی عوارض فرودگاهی و ناوبری، تسهیل بهره برداری ناوبری هوایی و بهره برداری عملیاتی از فرودگاه های نیمه فعال و همچنین مطالعه و شناسایی موانع مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور از جمله تعهدات شرکت فرودگاه ها در این یادداشت تفاهم است.

همچنین مذاکره با شرکت پخش فرآورده های نفتی به منظور افزایش بشکه توزیع سوخت AVGAF، مذاکره و تفاهم با فرماندهی و پلیس فرودگاه های کشور و اخذ مجوزهای بالادستی امنیتی با اهداف توسعه هوانوردی عمومی کشور و کاهش هزینه های هوانوردی مرتبط به وسیله حذف بعضی هزینه های مازاد نظیر حمل نیروی گارد پرواز و ... از جمله تعهدات ستاد توسعه فناوری های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25544

به "خبرنگاران گزارش می دهد؛ کاهش 30 درصدی عوارض فرودگاهی برای رشد صنعت هوانوردی عمومی ، افزایش بشکه توزیع سوخت AVGAF" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گزارش می دهد؛ کاهش 30 درصدی عوارض فرودگاهی برای رشد صنعت هوانوردی عمومی ، افزایش بشکه توزیع سوخت AVGAF"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید