ادامه اعتراضات در هنگ کنگ، هشدار فرماندار به معترضان و اغتشاشگران

به گزارش مجله سرگرمی، در حالیکه معترضان آشوب ها و ناآرامی ها را به فرودگاه مهم هنگ کنگ کشانده اند، فرماندار این منطقه خودمختار هشدار داد که ادامه اعتراضات خشونت بار، پیامدهای خطرناک و نگران کننده ای را برای این منطقه به همراه خواهد داشت.

ادامه اعتراضات در هنگ کنگ، هشدار فرماندار به معترضان و اغتشاشگران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرماندار منطقه هنگ کنگ، امروز (سه شنبه) هشدار داد که اعتراضات خشونت آمیز، این منطقه را در یک جهت بدون بازگشت قرار می دهد.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، هشدار رئیس منطقه هنگ کنگ درحالی مطرح شده است که تجمع خشونت آمیز هزاران معترض هنگ کنگی در فرودگاه بین المللی این منطقه، روز دوشنبه و صبح سه شنبه به لغو تمامی پروازهای این فرودگاه منتهی شد.

به دنبال اعتراضات خشونت بار روز گذشته در منطقه هنگ کنگ، دولت مرکزی پکن هشدار داد که ناآرامی ها و اغتشاشات باید خاتمه یابد.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ که یکی از پرکارترین و شلوغ ترین فرودگاههای دنیا به حساب می آید، صبح امروز بازگشایی شد اما همچنان صدها پرواز لغو شده است و معترضان هنگ کنگ قصد دارند اواخر امروز به وقت محلی مجدداً تظاهرات برپا نمایند.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بوده است اما در سال 1997 و پس از خاتمه یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. این منطقه، دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

کاری لام رئیس منطقه هنگ کنگ امروز هشدار داد در صورتیکه اعتراضات خشونت آمیز خاتمه نیابد، پیامدهای خطرناکی به همراه خواهد داشت.

وی توضیح داد: خشونت، خواه استفاده از خشونت یا اینکه تحریک به خشونت باشد، موجب می گردد که هنگ کنگ در جهت بدون بازگشت قرار گیرد، و جامعه هنگ کنگ را در وضعیت نگران نماینده و خطرناکی سوق می دهد.

لام ضمن دعوت معترضان به آرامش، توضیح داد: در هفته گذشته، اوضاع هنگ کنگ موجب شد از اینکه به این وضعیت خطرناک رسیدیم، نگران شوم. یک دقیقه وقت بگذارید و فکر کنید، به شهرمان، به خانه امان نگاه کنید. آیا دوست دارید شاهد سوق دادن آن به پرتگاه باشید.

اعتراضات در هنگ کنگ در ابتدا در اعتراض به لایحه استرداد مجرمان به چین برگزار گردید و بعد از آن به اعتراضات ضد دولتی تبدیل شد و معترضان هنگ کنگ درخواست حقوق و آزادی های بیشتر را مطرح کردند.

طبق این گزارش، اعتراضات در هنگ کنگ تا حد زیادی به خشونت تبدیل شده است و مأموران پلیس برای متفرق کردن معترضان مجبور به استفاده از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شدند و معترضان نیز با پرتاب آجر و بطری پاسخ نیروهای پلیس را داده اند.

مقامات پکن نیز روز گذشته ضمن محکوم کردن اعتراضات خشونت بار در هنگ کنگ به دلیل استفاده معترضان از بمب های بنزینی علیه نیروهای پلیس، آن را با تروریسم مرتبط دانست.

م

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37349

به "ادامه اعتراضات در هنگ کنگ، هشدار فرماندار به معترضان و اغتشاشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات در هنگ کنگ، هشدار فرماندار به معترضان و اغتشاشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید