آشنایی با تپه پیر لوتی استانبول

به گزارش مجله سرگرمی، تپه پیر لوتی استانبول یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که می توانید اوقاتی از سفر خود را به بازدید از این تپه اختصاص دهید. با رفتن به بالای این تپه می توانید چشم اندازی بسیار زیبا از استانبول را مشاهده نمایید که می تواند بیشترین لذت را برایتان داشته باشد. امکانات متنوعی در این تپه برای مسافران در نظر گرفته شده است که می تواند در هر چه لذت بخش تر کردن سفر به شما یاری نماید. در بالای تپه، کافه ها و رستوران های متنوعی فعالیت می کنند که می توانید از آنها استفاده نمایید. برای بالا رفتن از تپه می توانید از پلکان و یا از تله کابین استفاده نمایید که به منظور رفاه حال مسافران 4 تله کابین فعالیت می کنند. دسترسی به تپه پیر لوتی بسیار ساده بوده و می توانید در کمترین زمان به این تپه دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که بهترین زمان بازدید از این تپه ساعت 8 الی 12 ظهر خواهد بود و در اواخر هفته شاهد شلوغی این تپه خواهیم بود و بهتر است اواسط هفته را برای گشت و گذار انتخاب نمایید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه کرده ایم:

آشنایی با تپه پیر لوتی استانبول

تپه پیر لوتی استانبول

این تپه، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که حتما در سفر به این شهر از آن دیدن خواهید نمود. توجه داشته باشید که در شهر استانبول جاذبه های بسیاری ارزش دیدن خواهند داشت که یکی از بهترین جاذبه های این شهر را می توان تپه پیر لوتی دانست. این تپه همچنین به عنوان تپه عشاق نیز نامیده می گردد و به همین دلیل می تواند به عنوان بهترین انتخاب برای گشت و گذار زوج های جوان باشد. در صورتی که برای ماه عسل دنبال یک هدف زیبا می شد این تپه می تواند بهترین انتخاب باشد چرا که هم از نظر تاریخی و هم از نظر گردشگری برای استانبول حائز اهمیت می باشد.

یکی از مهمترین ویژگی های این تپه را می توان چشم انداز زیبای آن دانست چرا که نمایی بسیار زیبا از شهر استانبول و دریاچه آن را به تصویر خواهد کشید. دلیل نامگذاری این پارک را می توان وجود کافه قدیمی بر روی تپه دانست که این کافه مورد توجه بسیاری از نویسندگان مشهور قرار گرفته است و در رمان ها به عنوان یک محل عاشقانه شناخته می گردد. قبل از سفر به استانبول باید با مواردی آشنایی داشته باشید تا بتوانید بیشترین لذت را از سفر خود ببرید.

درباره تپه پیر لوتی استانبول

تپه پیر لوتی استانبول در ناحیه ایوب و فاتح واقع شده است که در بخش اروپایی بسفروس استانبول واقع شده است. از بالای این تپه می توانید منظره ای زیبا از بخش اروپایی استانبول داشته باشید و منظره رویایی که برای شما ایجاد خواهد کرد خاطره ای به یاد ماندنی برایتان به ارمغان خواهد آورد. پیر لوتی نام نویسنده ای است که اغلب در کافه واقع در بالای این تپه که قهوه خانه رابیا کدین نام دارد مشغول نویسندگی می شده است و رمان آزیاده یکی از بهترین آثار این نویسنده به شمار می رود. امروزه این کافه مورد بازسازی قرار گرفته و به عنوان یکی از مناطق سنتی استانبول شناخته می گردد. این تپه تشکیل شده از انواع فضاهای زیبا و مناسب می باشد که گشت و گذار در بالای تپه را نیز برایتان لذت بخش تر خواهد کرد.

امکانات تپه پیر لوتی در استانبول

تپه پیر لوتی استانبول امکانات بسیاری دارد که می توانید از این امکانات استفاده نمایید. به دلیل اینکه تپه پیر لوتی استانبول مورد بازدید خیل عظیمی از گردشگرانی است که هر ساله از این تپه دیدن می کنند و به منظور خدمات رسانی به مسافران بخش های مختلفی آماده ارائه خدمات به مسافران هستند که از جمله مهمترین امکانات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کافه های تپه پیر لوتی:

این تپه، دارای کافه های متفاوتی می باشد که می توانید در این کافه ها از انواع نوشیدنی ها استفاده نمایید. کافه های متعددی را می توانید در بخش بالایی تپه مشاهده نمایید که هر یک از آنها ویژگی های متعددی دارند و مهمترین آنها را می توان همان کافه پیر لوتی دانست.

- رستوران های تپه پیر لوتی:

علاوه بر کافه های زیبا می توانید رستوران های متعددی را بر روی این تپه مشاهده نمایید البته نباید از این رستوران ها انتظار زیادی داشته باشید و یکی از مهمترین ویژگی های آن را می توان سرویس دهی سریع آنها دانست.

- هتل:

در بخش بالایی تپه پیر لوتی یک هتل نیز قرار گرفته است که سنتی بوده و بخش های بسیار زیبایی دارد. با اقامت در این هتل می توانید بهترین لحظات را پشت سر بگذارید و منظره ای زیبا برایتان به ارمغان خواهد آورد.

تفریحات تپه پیر لوتی در استانبول

در تپه پیر لوتی استانبول تفریحات متنوعی وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید. یکی از مهمترین تفریحات این تپه را می توان مشاهده منظره زیبای پایین تپه دانست چرا که فضایی بسیار زیبا را برایتان به تصویر خواهد کشید که می تواند به عنوان بهترین تفریح برایتان باشد. بخش هایی در بالای تپه برای مسافران در نظر گرفته شده است که می توانید در آنها مشغول تماشای منظره زیبا باشید و از یک پیک نیک لذت ببرید. علاوه بر منظره زیبای پایین تپه، تله کابین می تواند بهترین انتخاب برایتان باشد. توجه داشته باشید که تله کابین برای بالا رفتن از تپه در نظر گرفته شده است و در 4 بخش تپه می توانید شاهد فعالیت تله کابین ها باشید. هر یک از واگن های تله کابین 8 نفر گنجایش داشته و می توانید به صورت خانوادگی از آنها استفاده نمایید. تماشای نمای پایین تپه از داخل واگن های تله کابین نیز لذت بخش خواهد بود و می تواند به عنوان یک تفریح هیجان انگیز برایتان باشد.

جاذبه های تپه پیر لوتی

جاذبه های متعددی بر روی تپه پیر لوتی استانبول ارزش دیدن خواهند داشت که یکی از بهترین تفریحات آن را می توان قبرستان بزرگ و قدیمی آن دانست. مزار خیل عظیمی از بزرگان سلطنتی قدیمی در این قبرستان واقع شده است و بازدید از آنها می تواند بسیار لذت بخش باشد. طی کردن جهت برای بالا رفتن از کوه به وسیله پلکان نیز امکان پذیر خواهد بود و می تواند به عنوان یکی از لذت بخش ترین برنامه های سفر برایتان باشد.

بازدید از تپه

قبل از رفتن به تپه پیر لوتی استانبول باید با مواردی آشنایی داشته باشید که از جمله این موارد می توان به اطلاع داشتن از ساعت بازدید از تپه اشاره کرد و بازدید از این تپه همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 ظهر امکان پذیر خواهد بود. در ساعت های عصر و همچنین روزهای آخر هفته شاهد تراکم بسیار بالای تپه خواهیم بود و بهترین زمان برای گشت و گذار در این تپه را می توان روزهای وسط هفته دانست چرا که در این روز ها شاهد تعداد کمتری از گردشگران در تپه خواهیم بود.

دسترسی به تپه پیر لوتی استانبول

یکی از مهمترین مواردی که تپه پیر لوتی استانبول را به یکی از بهترین جاذبه های این شهر تبدیل نموده است دسترسی ساده به آن می باشد چرا که می توانید بسیار راحت در این تپه به گشت و گذار بپردازید. این تپه به میدان تقسیم بسیار نزدیک بوده و برای تپه پیر لوتی اتوبوس اختصاصی در نظر گرفته شده است و به راحتی می توانید به وسیله اتوبوس به منطقه تپه دسترسی داشته باشید. در صورت استفاده از اتوبوس باید در ایستگاه تهتا مناره از اتوبوس پیاده شوید و تنها 15 دقیقه احتیاج به پیاده روی خواهید داشت.

جهت رزرو تور استانبول، بلیط هواپیما و یا رزرو هتل می توانید به پنل رزرواسیون آنلاین خبرنگاران، مراجعه نمایید و به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن رزرو خود را انجام دهید.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: دلتابان
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53867

به "آشنایی با تپه پیر لوتی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تپه پیر لوتی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید