آخرین تحولات یمن، نفوذ ارتش به قلب دشمن، آمریکا هادی را کنار گذاشته است

به گزارش مجله سرگرمی، ارتش یمن در ادامه جنگ رسانه ای و روانی علیه ائتلاف سعودی، فیلمی از داخل پادگان این ائتلاف منتشر کرد و منابع نزدیک به دولت مستعفی گفتند که آمریکا و انگلیس بدون حضور این دولت، در حال مذاکره با دولت نجات ملی هستند.

آخرین تحولات یمن، نفوذ ارتش به قلب دشمن، آمریکا هادی را کنار گذاشته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دومین فیلم از عملیات پهپادی علیه شبه نظامیان مورد حمایت ائتلاف سعودی در الودیعه را منتشر کرد.

در این فیلم، فردی از داخل خوردو و پیش از رسیدن پهپادهای تهاجمی و انتحاری ارتش یمن به بالای سر این شبه نظامیان، از موقعیت این نیروها و مراکز آن ها فیلم برداری می کند.

سرتیپ سریع دیروز فیلم لحظه ارسال ده فروند پهپاد تهاجمی از نوع قاصف کی2 را منتشر کرد که بعد از رسیدن به بالای سر هدف منفجر شد و در مقیاس وسیعی ترکش پخش کرد. او گفت که در این عملیات که هفته گذشته در مرکز آموزشی الودیعه انجام شد، دست کم 60 نفر کشته یا زخمی شده اند.

درگیری مزدوران سعودی و اماراتی ادامه دارد

درگیری بین شبه نظامیان مورد حمایت عربستان سعودی و امارات در جنوب غربی یمن دو کشته و چند زخمی برجای گذاشت.

شبکه الجزیره قطر جمعه به نقل از منابع خود گزارش داد که در درگیری بین قوات الحزام الأمنی (نیروهای کمربند امنیتی که زیر مجموعه شورای انتقالی جنوب یمن هستند) و نیروهای دولت مستعفی عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در استان ابین دو نفر کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت امارات در جنوب یمن بوده و از دو سال پیش اعلام موجودیت کرده و علیه نیروهای منصور هادی که مورد حمایت ریاض است، دست به عملیات نظامی خونین زده است. این شورا سال گذشته اعلام خودمختاری در جنوب یمن کرد. با این حال، فشار امارات و عربستان سعودی و ترس این دو کشور از رسوایی از اقدامات این شبه نظامیان، شورای مذکور را بر آن داشت، از این اقدام عقب نشینی کند.

جنوب یمن و جزیره سقطری در جنوب این کشور به عرصه ای برای توسعه طلبی امارات متحده عربی که پیشتر در ائتلاف متجاوز به یمن مشارکت فعالی داشت، تبدیل شده است.

امارات مخفیانه در حال تسلیح مزدوران خود است

در همین ارتباط، شبکه المسیره یمن (متعلق به دولت نجات ملی در صنعاء) امروز گزارش داد که امارات به رغم ادعای چند سال پیش مبنی بر خروج از ائتلاف سعودی و جنگ یمن، از طریق کشتی های تجاری در حال انجام عملیات لجستیک شبه نظامیان مورد حمایت خود را تقویت می کند.

این شبکه جمعه به نقل از منابع اختصاصی خود گزارش داد که کشتی های تجاری امارات از بندر الفُجیره، تجهیزات نظامی و خودرو را به بندر المکلا و دو جزیره میون و سقطری منتقل می کند.

بر اساس این گزارش، فعالیت امارات از طریق کشتی های تجاری در راستای حمایت از مزدورانش در یمن بوده و ابوظبی به فعالیت های مشکوک خود ادامه داد و عامدانه اطلاعات هویتی کشتی ها را حین حرکت در دریا به سمت یمن و لیبی مخفی می کند.

دولت مستعفی از مذاکرات کنار گذاشته شده است

در صحنه سیاسی هم گویا یمن شاهد تحولاتی در روزهای آینده خواهد بود. منبعی نزدیک به سرتیپ طارق صالح، پسر عموی علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن مدعی شد که آمرکیا، انگلیس و عمان به دست یابی به توافق سیاسی با انصارالله یمن بدون دولت مستعفی منصور هادی نزدیک می شوند.

محمد انعم در سلسله توییت هایی نوشت که آنچه در مسقط در حال اتفاق است، نشان می دهد که راهکار سیاسی در مورد یمن در حال آماده شدن است... سرپوش گذاشتن بر مذاکرات [در عمان بر سر یمن] مسائل این کشور را هرگز حل نخواهد کرد.

او گفت که هرگونه راهکاری برای بحران یمن باید شفاف، علنی و مطابق قطعنامه های بین المللی و اجماع ملی باشد.

تلاش بی فایده برای سرپوش گذاشتن بر شکست

در عرصه درگیری ها هم نیروهای دولت مستعفی یمن با کمک ائتلاف سعودی، تلاش کردند با عملیات رسانه ای و نظامی این فیلم عملیات پهپادی را تحت الشعاع قرار دهند.

معمر الریانی، وزیر اطلاع رسانی، فرهنگ و گردشگری دولت مستعفی مدعی شد که نیروهای تحت امر این دولت عملیات نظامی گسترده ای تحت نام النجم الثاقب برای بازپس گیری استان البیضاء در جنوب یمن از دست نیروهای دولت نجات مردمی آغاز کرده اند.

وب سایت خبری الصمود هم از قول مرکز رسانه ای استان مأرب در مرکز یمن نوشت که ائتلاف سعودی طی دو ماه گذشته 452 حمله هوایی به مواضع نیروهای انصارالله و دولت نجات ملی انجام داده اند.

ارتش و کمیته های مردمی دولت نجات ملی یمن بیش از یک سال است که عملیات آزادسازی استان نفت خیز مأرب را آغاز کرده اند و تا نزدیکی شهر مرکز این استان پیشروی داشته اند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 151652

به "آخرین تحولات یمن، نفوذ ارتش به قلب دشمن، آمریکا هادی را کنار گذاشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تحولات یمن، نفوذ ارتش به قلب دشمن، آمریکا هادی را کنار گذاشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید