سایت نیما یوشیج در جشنواره داروگ رونمایی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از رونمایی سایت نیما یوشیج در جشنواره داروگ، نکوداشت مردمی یکصد و بیست و یکمین سالروز تولد نیما اطلاع داد.

سایت نیما یوشیج در جشنواره داروگ رونمایی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز دوشنبه 14 آبان با اشاره به برگزاری نکوداشت نیما یوشیج تحت عنوان جشنواره داروگ در 18 آبان ماه امسال اضافه نمود: این سایت توسط انجمن دوستداران نیما یوشیج به انتشار، تحلیل و آنالیز آثار نیما و شاعران سبک نیمایی و همچنن آیینها و فرهنگ طبری می پردازد.

او به حضور شاعران، نویسندگان واساتیدی که در زمنه نیماشناسی و آیینهای مازنی فعالیت دارند در این روز اشاره نمود و اضافه نمود: نیما به عنوان یکی از مفاخر ملی و جهانی، ظرفیت مهم فرهنگی در حوزه گردشگری شهرستان نور به شمار می آید.

او با اشاره به این مظلب که برگزاری جشنواره های ادبی از جمله فعالیت های گردشگری فرهنگی است توضیح داد: در این نوع از گردشگری، انگیزه محوری گردشگران بازدید از مکان ها و آثاری است که به زندگی و کار شاعران، ادبا، نویسندگان یا هنرمندان مرتبط است.

فرزانه یادآور شد: گردشگری ادبی که در واقع زیرشاخه گردشگری فرهنگی محسوب می گردد ضمن ایجاد فضای مفرح برای گردشگران اطلاعات و دانش زیادی نیز در زمینه تاریخ،فرهنگ، ادب و هنر کشور در اختیار گردشگران قرار می دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری مازندران گفت: مقبره ها و آرامگاه های فراوانی در سرتاسر مازندران وجود دارد.که هر کدام به تنهایی می تواند به قطب گردشگری فرهنگیی در کشور تبدیل گردد.

او با بیان اینکه به جرات می توان گفت گردشگری ادبی می تواند درآمد بالایی داشته باشد و در مقابل کمترین تعارض را با محیط اطراف خودش ایجاد می نماید گفت: گردشگری ادبی از یک طرف درآمد سرشاری برای اقتصاد محلی و از طرف دیگر نقش بسزایی در اقتصاد کلان گردشگری کشوردارد و از آن می توان برای شناساندن و حفظ آثار ادبی و نوشته های به جا مانده از تاریخ پرافتخار کشور استفاده کرد.

او با بیان اینکه برای شکلگیری و رونق انواع مختلف گردشگری در مازندران به عزم جدی استانی نیازمندیم اضافه نمود: گردشگری صنعتی است که توسعه آن منوط به توسعه خدمات و امکانات در استان و اطلاع رسانی در خصوص آن است.

نکوداشت مردمی نیما یوشیج به مناسبت یکصد و بیست و یکمین سالروز تولد نیما روز جمعه18 آبان ماه امسال در خانه نیما روستای ملی یوش با حضور فرهنگ و ادب دوستان ملی و استان برگزار می گردد.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5838

به "سایت نیما یوشیج در جشنواره داروگ رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایت نیما یوشیج در جشنواره داروگ رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید