رابطه های خویشاوندی؛ بیشترین درصد ازدواج در لرستان

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: پیش بینی می گردد حدود 800 کارمند مجرد در ادارات استان فعالیت داشته باشند.

رابطه های خویشاوندی؛ بیشترین درصد ازدواج در لرستان

به گزارش خبرنگاران ، علی یاور عزیزپور در نشست استاندار لرستان با جوانان منتخب استان در سخنانی با بیان اینکه خوشبختانه طی سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه جوانان استان رخ داد، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان یکی از این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد زوج های در نوبت انتظار گرفتن این تسهیلات از 32 هزار نفر به 3000 نفر رسیده است، گفت: همچنین طی سال گذشته سه جلسه ستاد ساماندهی استانی جوانان برگزار و سال جاری نیز سه جلسه برگزار گردیده است، در سال گذشته 22 جلسه شهرستانی ستاد ساماندهی جوانان و سال جاری نیز 27 جلسه در شهرستان ها برگزار گردیده است. مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به بحث ساخت خانه جوان در شهرستان ها، گفت: با اختصاص اعتبارات استانی این امر در استان شروع گردیده و درخواست داریم که خانه جوان خرم آباد که در یک مکان استیجاری بوده به یک مکان دولتی تا زمانی که ساختمان جدید احداث می گردد منتقل گردد.

عزیزپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود 464 هزار جوان بین 15 تا 29 سال در لرستان وجود دارد، ادامه داد: 26.3 درصد جمعیت لرستان جوانان زیر 30 سال هستند و میانگین کشوری در این زمینه 25.1 درصد بوده و این امر نشان می دهد که میانگین جمعیتی لرستان، جوان است و باید از این فرصت و نیروی محرکه به درستی استفاده کنیم. وی با اشاره به بحث ازدواج و تعالی خانواده در استان، گفت: میانگین سن ازدواج در لرستان نسبت به کشور بهتر است و این عدد در بین مردان استان 27.1 بوده که در کشور 27.3 است، همچنین این عدد در بین دختران استان 22.6 بوده و در کشور 23.2 است. عزیزپور با اشاره به اینکه رابطه های خویشاوندی بیشترین درصد را در تحقق امر ازدواج در لرستان دارد، گفت: 24 درصد ازدواج ها در لرستان بدون رابطه خویشاوندی و 76 درصد ازدواج ها با رابطه خویشاوندی اجرا شده است.

وی همچنین محل های کار، محیط های دانشگاهی یا تصادفی، مهمانی ها و محفل های دوستانه، فضای مجازی، سفرها و تورهای گردشگری، کلاس های آموزشی و... را از گزینه های دیگر تحقق امر ازدواج مطرح نمود و گفت: در این میان معرفی از سوی آشنایان و همچنین آشنایی از طریق محیط کار و محل تحصیل به ترتیب بیشترین فراوانی را در امر تحقق ازدواج دارد و این امر نشان می دهد که زوج ها تا به آگاهی کامل نرسند ازدواج نمی نمایند. مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با تأکید بر اینکه فضای مجازی کمترین درصد برای تحقق امر ازدواج بوده است، گفت: حدود 1.1 درصد رویدادهای ازدواج از طریق آشنایی در فضای مجازی رخ داده است.

عزیزپور با بیان اینکه از میان آمار مدنظر بیش از 69 درصد از زوج ها تمایل به بچه دار شدن داشته اند، گفت: همچنین حدود چهار درصد از زوج ها در استان تمایل به بچه دار شدن نداشته اند. وی در ادامه با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل جوانان لرستان بحث بیکاری است، اضافه نمود: سه پروژه ورزشی استخر دورود، استخر ازنا و کوثر خرم آباد از طریق ماده 27 به بخش خصوصی واگذار گردیده است. مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به واگذاری پایگاه قهرمانی بروجرد، سالن باستانی دورود و سلف سرویس بروجرد نیز برای اجرا به بخش خصوصی، گفت: بر اساس آنالیز های اجرا شده از 24 دستگاه اجرایی حدود 550 کارمند مجرد در این ادارات فعال هستند و این عدد ممکن است با نهایی شدن این آنالیز ها به 700 تا 800 نفر نیز برسد. عزیزپور با اشاره به برگزاری جشنواره و کارگاه توانمندسازی برای این کارمندان مجرد، گفت: اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت آنها در سطوح مدیریتی نیز در دستور کار قرارگرفته است. وی همچنین از پیگیری برای برون سپاری امور به سازمان های مردم نهاد در استان اطلاع داد.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 810

به "رابطه های خویشاوندی؛ بیشترین درصد ازدواج در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه های خویشاوندی؛ بیشترین درصد ازدواج در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید