خلق اولین اثر هنری از یک رُبات !

به گزارش مجله سرگرمی، کریستیز اولین خانه حراج دنیا خواهد بود که یک اثر نقاشی حاصل یک الگوریتم و هوش مصنوعی را به فروش می رساند.

خلق اولین اثر هنری از یک رُبات !

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت حراجی کریستیز، این نقاشی که توسط یک ربات و با استفاده از یک الگوریتم پیچیده خلق گردیده است، تصویرگر چهره مبهم مردی با کت سیاه و یقه ای سفید و به نام شخصیت خیالی ادموند بلیمی نام گذاری گردیده است.

سه جوان 25 ساله فرانسوی با استفاده از رنگ و بوم یک الگوریتم پیچیده اقدام به ایجاد این نقاشی نموده اند تا از این طریق نشان دهند هوش مصنوعی می تواند کارهایی فراتر از ساخت ماشین های بدون راننده و یاری به ساخت و فراوری داشته باشد.

این نقاشی قرار است در ماه اکتبر و در حراجی کریستیز نیویورک در معرض دید منتقدان و خریداران قرار گیرد تا اولین اثر خلق گردیده توسط هوش مصنوعی باشد که در یک حراجی به فروش گذاشته می گردد.

قرار است نقاشی اِدموند بلیمی با قیمت اولیه 7 تا 10 هزار یورو (8 تا 11 هزار دلار) در حراجی کریستیز نیویورک چوب حراج بخورد.

یچارد لوید ـ مدیر بخش چاپ و چندگانه حراجی کریستیز ـ در این باره گفت: هر کس تعریف و تفسیری از یک اثر هنری دارد و من نیز فکر می کردم مولف انسانی برای یک اثر هنری بسیار مهم است اما همچنین می توان گفت که تعریف هنر در چشمان تماشاگر است و اگر مخاطبان اثری را از لحاظ هنری برانگیزنده و الهام بخش پیدا نمایند، آن هنر است.

کاسل دوپر متخصص هوش مصنوعی و یکی از سه جوان مبتکر این نوع نقاشی، سال گذشته و در جریان تحقیقاتش به مدلی جدید برخورد کرد که می تواند هزاران تصویر را آنالیز کند و در پایان یک اثر نقاشی بر اساس همه آنها خلق کند.

برای نقاشی اِدموند بلیمی نیز از این روش استفاده گردیده و پس از وارد کردن 15 هزار نقاشی و تصویر در الگوریتم، در نهایت یک نقاشی که برآیندی از همه آنهاست فراوری گردیده است.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2171

به "خلق اولین اثر هنری از یک رُبات !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلق اولین اثر هنری از یک رُبات !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید