آمریکا می خواهد به یاری تحریم ، بازار نفت را در دست بگیرد

به گزارش مجله سرگرمی، تحلیلگران می گویند، آمریکا میخواهد با تحریم ایران و ونزوئلا، بازار فروش نفت خام خود در اروپا و آسیا را گسترش دهد.

آمریکا می خواهد به یاری تحریم ، بازار نفت را در دست بگیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هالی زارمبا روزنامه نگار خبرگزاری اویل پرایس نوشت تا همین چند سال گذشته آمریکا بزرگ ترین واردکننده نفت دنیا بود و درپی تصویب قانون منع صادرات نفت توسط آمریکا، این میزان عظیم از واردات نفت به صفر رسید. اکنون با توجه به تحریم نفت ایران و ونزوئلا، که از بزرگترین کشورهای صادرکننده نفت دنیا هستند، آمریکا آماده است به یک کشور صادرکننده نفت خام تبدیل گردد.

زارمبا نوشت در گردهمایی دنیای صنعت تجارت نفت در سپتامبر گذشته، تولیدکنندگان آمریکایی آماده شدند تا عصر جدید صادرات نفت آمریکا را رقم بزنند. این مراسم کمپانی اکسون موبیل و رویال داچ شل بروشورهایی تهیه کردند که درجات کیفی مختلف نفت خام آمریکا را با جزئیات شرح می داد و دلایلی ارائه می کرد که چرا این شرکت ها جایگزینی عالی برای نفت خریداری شده از خاورمیانه، آفریقا و روسیه هستند. تاکنون این راهبرد پیروز بوده و صادرات نفت آمریکا به اروپا در سال 2018 به رکورد 430 هزار بشکه در روز رسید.

افزایش سالانه حجم صادرات نفت آمریکا تنها عامل موثر بر بازار دنیای نفت نیست. همانند تمامی زمینه های دیگر، سیاست را از اقتصاد نیز نمی توان جدا شمرد. تحریم ونزوئلا و ایران توسط آمریکا توانسته مانع رغبت بعضی کشورها برای خرید نفت از این دو کشور گردد، زیرا می ترسند در صورت نقض تحریم ها مورد خشم آمریکا قرار بگیرند. 430هزار بشکه نفت خامی که آمریکا در سال 2018 به اروپا ارسال کرد، معادل میزان صادرات نفت ایران به اروپا پیش از رد برجام توسط آمریکا و اعمال دور جدید تحریم علیه این کشور است.

ناآرامی های ونزوئلا که طبق گفته مقامات این کشور و بعضی رسانه ها، به طور چشم گیری توسط آمریکا حمایت می گردد و موضع سرسختانه ترامپ علیه ایران، ظاهرا قرار نیست تنزل پیدا کند و به نظر می رسد واشنگتن با ادامه این سیاست ها می خواهد به پیروزیت های بیشتری در صادرات نفت خام به بازارهای اروپا و آسیا دست پیدا کند.

ص

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13288

به "آمریکا می خواهد به یاری تحریم ، بازار نفت را در دست بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا می خواهد به یاری تحریم ، بازار نفت را در دست بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید