40درصد ظرفیت اقامتی خراسان رضوی در اختیار گردشگران خارجی است

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال بالایی که امروزه از سمت گردشگران خارجی صورت می گیرد حدود 40 درصد ظرفیت اقامتی کل استان در اختیار این گردشگران قرار گرفته است.

40درصد ظرفیت اقامتی خراسان رضوی در اختیار گردشگران خارجی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری اضافه نمود: برای توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی حضور گردشگران خارجی منبع خوبی است و ما اعتقاد داریم که تمرکز در مشهد بر روی گردشگری زیارتی و مذهبی باشد.

او در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به ظرفیت خوبی که در حوزه گردشگری خراسان رضوی وجود دارد تمرکز ما بیشتر بر واحدهای اقامتی و فضاهایی است که می تواند در خدمت گردشگر باشد، در مشهد به اندازه تمام کشور واحد اقامتی داریم.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی اضافه نمود: بحث تمرکز فعالیت ها در مشهد، بحثی است که سعی نموده ایم در سایر نقاط استان نیز به آن توجه گردد، در حال حاضر به حدود 59 اقامتگاه بوم گردی مجوز داده شده است.

او اضافه نمود: توجه ویژه ای به بحث موزه ها در شهرستان های استان نموده ایم، به آسبادهای نشتیفان نیز توجه نموده ایم و به دنبال جهانی کردن آن هستیم، میل رادکان می تواند یکی از نمادهایی درزمینه نجوم و مشخص اولین روز سال باشد که در این بخش هم فعالیت هایی انجام داده ایم، البته یک سری از کارها درگذشته به صورت پراکنده صورت گرفته بود، در حال حاضر ما به دنبال آن هستیم تا آن ها را منسجم تر کنیم.

مذهبی بودن مشهد نباید مخدوش گردد

بیدخوری ادامه داد: ما سعی می کنیم فعالیت هایمان را منسجم تر برنامه ریزی کنیم چراکه پراکندگی و غیرمنسجم بودن برنامه ها در سطح استان به نفع توسعه گردشگری نیست؛ ما به دنبال این قضیه هستیم که زیارتی بودن و مذهبی بودن مشهد مخدوش نگردد کما این که معتقدیم بسیاری از کارهایی که انجام می دهیم نوعی خدمت به زائر امام رضا (ع) است به این شکل که مسافرانی که به مشهد سفر می نمایند در واحدهای اقامتی که ما فراهم نموده ایم اقامت می نمایند.

او اعلام نمود: حضور مسافران در مشهد اول به دلیل اعتقادات مذهبی و زیارتی بودن شهر مشهد است، ما سعی نموده ایم در جهت توسعه فعالیت های صنعت گردشگری، فضاهای مختلف را در استان تبلیغ و فعالیت کنیم، برای مثال سال جاری برای اولین بار تقویمی از نمایشگاه ها و جشنواره ها در سطح شهرستان های استان را طرح نموده ایم، چیزی نزدیک به 85 رویداد در شهرستان ها داریم که یکی از معیارهای ارزشیابی مدیران ما در شهرستان ها و حتی ستادهای اجرایی خدمات سفر توجه به این امر است.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: فعالیت بومی که فقط مردم خود آن منطقه در برنامه های حضور پیدا نمایند را به تنهایی قبول نداریم بلکه قصد داریم این موارد با مشارکت و همراهی دفاتر خدمات مسافرتی و علاقه مندان به صنعت گردشگری در شهرستان های استان اتفاق بیافتد و امیدواریم با توجه به این که استان خراسان رضوی در صنعت گردشگری مورد اقبال قرارگرفته است و نیمی از گردشگران خارجی و زائران به این استان سفر می نمایند سال جاری افزایش 50 درصدی گردشگران خارجی را داشته باشیم.

40 درصد ظرفیت واحدهای اقامتی مربوط به گردشگران خارجی است

او اضافه نمود: با توجه به این که در حال حاضر میانگین اشغال واحدهای اقامتی ما بیش از 80 درصد است که 40 درصد آن مربوط به اقامت گردشگران خارجی می گردد این مسئله ظرفیت خوبی است تا ما بتوانیم از موضوع استفاده کنیم، بعضی از مسائلی که مطرح می گردد نباید این موضوع را کم رنگ کند و باعث گردد به موضوع زیارت و زائر کم توجهی کنیم و قصد داریم در سایر استان ها نیز در سایر حوزه ها فعالیت کنیم.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41993

به "40درصد ظرفیت اقامتی خراسان رضوی در اختیار گردشگران خارجی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40درصد ظرفیت اقامتی خراسان رضوی در اختیار گردشگران خارجی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید