گردشگری کرمان، نیازمند افزایش خطوط پروازی

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر گردشگری این استان نیازمند افزایش خطوط پروازی به مقصد نقاط مختلف ایران و دنیا است.

گردشگری کرمان، نیازمند افزایش خطوط پروازی

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا فرخی در دیدار مدیرکل فرودگاه های استان کرمان اضافه نمود: در حال حاضر استان کرمان جزو استان های برتر گردشگری کشور است و باید زیرساخت های لازم برای حضور گردشگران در این خطه فراهم گردد.

وی با ابراز خرسندی از وجود 5 فرودگاه در سطح استان کرمان توضیح داد: کرمان باید از طریق خطوط هوایی به بیشتر استان های کشور متصل گردد.

فرخی با بیان این که استان کرمان از نبود مسیرهای پروازی به مقصد کشورهای مختلف دنیا رنج می برد، تاکید نمود: در حال حاضر بیشتر هم استانی ها از طریق فرودگاه های استان های همجوار و یا حتی تهران به خارج از کشور سفر می نمایند که این مسئله سبب افزایش هزینه های سفر نیز می گردد.

وی با تاکید بر این که بخش خصوصی فعال در صنعت گردشگری استان کرمان توان چارتر کردن پروازهای داخلی و خارجی را دارد، اضافه نمود: باید شرایط برای افزایش این قبیل پروازها در استان کرمان بیش از گذشته فراهم گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این که این اداره کل آمادگی هرگونه همکاری برای افزایش پروازهای داخلی و خارجی از مبدا فرودگاه های استان کرمان را دارد، اعلام کرد: دستیابی به این مهم بدون همکاری مشترک بخش دولتی و خصوصی میسر نخواهد بود.

خطوط پروازی استان کرمان در انحصار هیچ شرکت هواپیمایی نیست

مدیر کل فرودگاه های استان کرمان گفت: هیچ محدودیتی برای حضور شرکت های هواپیمایی در کرمان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگاران، علی قاسمی زاده در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: درحال حاضر روزانه 25 پرواز در 5 فرودگاه موجود در سطح استان کرمان انجام می گردد.

وی با بیان این که استان کرمان با شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز، اهواز، زاهدان، بندرعباس و کیش ارتباط پروازی دارد، توضیح داد: در حال حاضر شرکت های هواپیمایی ایران ایر ماهان، زاگرس، ،آسمان و کیش ایر به صورت مستمر از مبدا و یا به مقصد فرودگاه های کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم و جیرفت پرواز مستقیم دارند.

قاسمی زاده با تاکید بر این که همه شرکت های هواپیمایی در صورت تمایل می توانند در استان کرمان فعالیت نمایند، اضافه نمود: خطوط پروازی استان کرمان در انحصار هیچ شرکت هواپیمایی نیست و هرکدام از ایر لاین ها می توانند برای راه اندازی خطوط پروازی درخواست بدهند.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با بیان این که دفاتر خدمات مسافرتی نیز می توانند برای چارتر پرواز اقدام نمایند، تاکید نمود: در حال حاضر تعدادی از خطوط پروازی استان کرمان در چارتر این دفاتر است و هیچ محدودیتی برای افزایش تعداد این خطوط وجود ندارد.

قاسمی زاده با اشاره به این که برخلاف برخی اظهار نظرها کرمان در بن بست هوایی قرار ندارد، توضیح داد: راه اندازی هر خط پروازی باید برای ایرلاین ها صرفه اقتصادی داشته باشد اما متاسفانه به دلایلی برخی خطوط پروازی، مسافر چندانی ندارند و همین مسئله باعث حذف آن خط پروازی از فرودگاه های استان کرمان می گردد.

مدیر کل فرودگاه های استان کرمان با بیان این که دفاتر خدمات مسافرتی می توانند به تنهایی و یا با مشارکت سایر دفاتر نسبت به راه اندازی خطوط پروازی جدید اقدام نمایند، اعلام کرد: بدون شک دفاتر خدمات مسافرتی بهتر می توانند در پایداری یک خط پروازی نقش داشته باشند.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2767

به "گردشگری کرمان، نیازمند افزایش خطوط پروازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری کرمان، نیازمند افزایش خطوط پروازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید