پیروانی مثل پلاتینی، شاید تبرئه در راه است

به گزارش مجله سرگرمی، تاکنون بیش از 40 نفر به کمیته اخلاق و استیناف فدراسیون فوتبال احضار گردیده و شرح داده اند. همه شرحات نیز به سود افشین پیروانی است و همه تاکید نموده اند که او در این پرونده مقصر نیست.

پیروانی مثل پلاتینی، شاید تبرئه در راه است

به گزارش خبرنگاران ، امیر اسدی ، میشل پلاتینی، ستاره سابق فوتبال فرانسه و رئیس اسبق یوفا متهم بود که در سال 2012 مبلغ دو میلیون فرانک سوئیس از سپ بلاتر-رئیس وقت فیفا- دریافت نموده است. مبلغی که دو طرف آن را مربوط به زمان حضور پلاتینی در فیفا و به عنوان مشاور بلاتر عنوان کردند. کمیته اخلاق فیفا این ادعا را نپذیرفت و در نهایت این مسئله موجب کنار گذاشتن پلاتینی از انتخابات ریاست این نهاد شد. چند ماه قبل اما دادستان سوئیس با ارسال نامه ای به وینسنت سولاری-وکیل پلاتینی- موضوع تبرئه شدن رئیس سابق یوفا از اتهاماتش را عنوان نمود. او در این نامه نوشت: تایید می کنیم که دادستان، موکل شما را از فهرست پیگیری خود خارج نموده است. همچنین تأیید می کنیم که موکل شما دیگر متهم شناخته نمی گردد.

اتفاقی اینچنینی، البته در ابعادی کوچک تر در فوتبال ایران و برای افشین پیروانی اتفاق افتاده. او را متهم نموده اند که در زمان حضور روی نیمکت تیم ملی، مبلغی را از اسپانسر گرفته و بین بازیکنان و کادر فنی تقسیم ننموده. مسئله ای که پیروانی بارها به نادرستی آن اذعان نموده و با اسناد و مدارک مختلف سعی در اثبات این ماجرا داشته و اینکه چنین موضوعی بیشتر از اینکه درست باشد، یک پاپوش است.

افشین پیروانی که با آرزوهای بزرگ به پرسپولیس برگشت و در همان چند ماه حضورش، تغییراتی را در بدنه تیم ایجاد کرد، اواخر فصل قبل با محرومیت پنج ساله روبرو شد. محرومیتی سنگین که اعتراض او را در پی داشت. پیروانی بارها به فدراسیون فوتبال رفت تا ببیند چرا برای این مدت زیاد از فوتبال محروم گردیده است؟

از آن موقع تا امروز، مدارک پیروانی در فدراسیون فوتبال موجود است اما نه نتیجه پرونده اعلام گردیده و نه مدیر سابق پرسپولیس به فوتبال برگشته. کاپیتان سابق تیم ملی در این مدت، نه مصاحبه ای انجام داده و نه در رسانه ها از خود دفاع نموده. شاید منتظر اعلام رأی نهایی است تا حرف هایش را در قالب یک کنفرانس به زبان بیاورد و ناگفته هایش را بگوید.

تاکنون بیش از 40 نفر به کمیته اخلاق و استیناف فدراسیون فوتبال احضار گردیده و شرح داده اند. همه شرحات نیز به سود افشین پیروانی است و همه تاکید نموده اند که او مقصر نیست اما انگار برای اعلام رأی نهایی و تبرئه کاپیتان سابق پرسپولیس یک مانع محکم و جدی وجود دارد. مانعی که باعث گردیده تا صالحی، رئیس کمیته استیناف در مصاحبه ای این جملات را به زبان بیاورد: دفاعیات پیروانی بحث های جدیدی را در پرونده باز کرد. به همین دلیل قرار است نماینده های اسپانسر به فدراسیون فوتبال بیایند و رو در رو با برخی افراد صحبت نمایند. شاید بعد از این جلسه بتوانیم رأی نهایی را صادر کنیم.

به نظر می رسد افشین پیروانی و دفاعیات او، پای برخی افراد جدید را به پرونده باز نموده و البته مدیر سابق تیم ملی را بیشتر از قبل به تبرئه نزدیک نموده. باید ببینیم آیا کمیته استیناف در نهایت رأی این پرونده را صادر می نماید یا همچنان باید منتظر سپری شدن محرومیت پیروانی باشیم؟ اتفاقی که نه تنها به سود پرسپولیس نیست، بلکه به ضرر این تیم هم تمام می گردد.

470-2

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3064

به "پیروانی مثل پلاتینی، شاید تبرئه در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروانی مثل پلاتینی، شاید تبرئه در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید