مجلس اروپا در پی حذف هزینه گزاف جابجایی ها میان بروکسل و استراسبورگ

به گزارش مجله سرگرمی، در آستانه برگزاری انتخابات مجلس اروپا در روزهای دوم تا پنجم خرداد، بحث هزینه های جابجایی ماهانه نمایندگان این مجلس میان بروکسل در بلژیک و استراسبورگ در فرانسه بالا گرفته است.

مجلس اروپا در پی حذف هزینه گزاف جابجایی ها میان بروکسل و استراسبورگ

به گزارش خبرنگاران، به نقل از یورو نیوز، مقر رسمی مجلس اروپا در دو شهر بروکسل و استراسبورگ و دبیرخانه این مجلس در لوکزامبورگ واقع شده است. حسابرسان اقتصادی اتحادیه اروپا در آخرین گزارش خود گفته اند که نمایندگان و کارکنان این نهاد به طور دائم میان این دو شهر در سفرند و هزینه جابجایی آن ها در سال به 114 میلیون یورو می رسد.

با این حال بعضی مسئولان اروپایی در وضع موجود مسئله ای نمی بینند و با پیشنهاد تعطیلی دفاتر مجلس به جز در بروکسل مخالفند. مانفرد وبر، نامزد انتخابات از حزب مردم اروپا می گوید که بحث ریخت و پاش نیست بلکه استراسبورگ نماد آشتی فرانسه و آلمان بعد از چند دهه جنگ است.

کارشناسان نهادهای اروپایی می گویند مثلث دفاتر مجلس اروپا در استراسبورگ، بروکسل و لوکزامبورگ به منظور ایجاد یک جغرافیای کوچک و نمادین انتخاب شده اما اکنون هزینه های جابجایی میان این شهرها دردسرساز شده است. هر ماهه هزاران تن از نمایندگان، کارکنان، اعضای گروه های مجلسی، دستیاران مجلسی و مترجمان آزاد مجبورند میان این شهرها رفت و آمد نمایند. همچنین به همراه آن ها مدارک و کاغذهای اداری زیادی نیز مرتب با کامیون حمل می گردد.

در نشست بودجه ای ماه مارس نمایندگان مجلس اروپا اعلام شد که این جابجایی ها سبب فراوری 11 تا 19 هزار تن گاز دی اکسید کربن در سال می گردد. این میزان تقریباً برابر مقدار گاز دی اکسید کربنی است که 2 تا 4 هزار خودرو گردشگری در یک سال فراوری می نمایند.

بر اساس تحقیقی که حسابرسان در اروپا در سال 2014 میلادی انجام دادند، پس دادن ساختمان های خالی مجلس در استراسبورگ در مجموع سبب اندوختن 616،1 میلیون یورو و سالانه 113،8 میلیون یورو می گردد. آن ها در همان سال اعلام کردند که انتقال دفتر لوکزامبورگ به بروکسل 13،4 میلیون یورو صرفه جویی در پی خواهد داشت اما بیشترین اعتراض اکنون بر سر جابجایی ها میان استراسبورگ و بروکسل است.

مقرهای مشترک مجلس اروپا بر اساس پیمانی در سال 1992 معین شد و اکنون اعمال هر گونه اصلاح یا تغییر در این پیمان مانند پیشنهاد حذف مقر مجلس در استراسبورگ باید به طور یکپارچه از سوی همه کشورهای عضو تأیید گردد.

مانفرد وبر می گوید: چنین پیشنهادی در دستور کار مجلس اروپا نیست زیرا پیمان نامه های قبلی در این زمینه روشن و صریح هستند.

کامینو مورترا مارنینز، پژوهشگر ارشد امور داخلی اروپا در مرکز اصلاحات اروپا نیز می گوید: در واقع بزرگ ترین مشکل برای حذف استراسبورگ مخالفت شدید دولت فرانسه است.

ناتالی لوازو، نامزد اصلی مورد حمایت حزب متبوع امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در انتخابات مجلس اروپا کارزاری برای حفظ استراسبورگ به عنوان یکی از مقرهای این مجلس به راه انداخته است. او اخیراً در توئیتر خود نوشت: بله، استراسبورگ باید مقر مجلس اروپا باقی بماند.

فرانس تیمرمن می گوید: اگر می خواهید فرانسوی ها را متقاعد کنید، باید بهایی به آن ها بپردازید. آن ها باید بپذیرند که استراسبورگ را رها نمایند اما قطعاً چنین کاری را نمی نمایند. فرانسوی ها تا این زمان هیچ بهایی را هم در ازای پذیرفتن چنین تغییری پیشنهاد نکرده اند. وی با این حال یادآوری می نماید که اگر شرایط بر عکس بود، بلژیک نیز حاضر به پذیرفتن چنین تغییری نمی شد.

استراسبورگ که در مرز آلمان و فرانسه واقع شده به طور سنتی همیشه باری نمادین داشته اما همزمان با گسترش اتحادیه اروپا اهمیت محوری فرانسه و آلمان در این اتحادیه نیز رفته رفته کمتر شد.

مورترا مارتینز می گوید: استراسبورگ نماد مهمی برای اتحادیه اروپاست. این شهر در طول تاریخ به تناوب فرانسوی و آلمانی شده و دو کشور بارها در خصوص آن توافق نامه نوشته اند. استراسبورگ در واقع بوته آزمایش ادغام در اتحادیه اروپاست.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24580

به "مجلس اروپا در پی حذف هزینه گزاف جابجایی ها میان بروکسل و استراسبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اروپا در پی حذف هزینه گزاف جابجایی ها میان بروکسل و استراسبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید