هفت بنای تاریخی ابرکوه در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر پایگاه پژوهشی بافت تاریخی ابرکوه، از ثبت 7 بنای تاریخی دیگر این شهرستان، در فهرست آثار ملی کشور اطلاع داد.

هفت بنای تاریخی ابرکوه در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، عباس قدیریان مدیر پایگاه پژوهشی بافت تاریخی شهرستان ابرکوه با اعلام این خبر گفت: شهرستان ابرکوه آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که تاکنون 136 مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود که با تهیه پرونده ثبتی آثار تاریخی توسط پایگاه پژوهشی بافت تاریخی ابرکوه،7 بنای تاریخی دیگر شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و تعداد این آثار ثبتی به 143 بنا رسید.

مدیر پایگاه پژوهشی بافت تاریخی شهرستان ابرکوه در ادامه توضیح داد: قلعه تاریخی روستای حشمت آباد، باغ و کوشک خانه آقازاده، خانه امام حسینی در محله گل کاران، خانه مستوفی در محله دروازه میدان، قلعه شهرآباد فراغه، قلعه حاجی خان اسفندآباد و قلعه شهرآباد روستای شهرآباد بخش بهمن، ازجمله بناهایی هستند که به تازگی به آمار بناهای ثبتی افزوده شدند.

قدریان با اشاره به ادامه روند ثبت بناهای تاریخی شهرستان که به استان ارسال شده و در نوبت قرار دارند، مطرح نمود: دو اثر ماندگار از این هفت بنای تاریخی و ارزشمند ثبت شده، در بافت تاریخی ابرکوه قرار گرفته است.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41028

به "هفت بنای تاریخی ابرکوه در فهرست آثار ملی ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت بنای تاریخی ابرکوه در فهرست آثار ملی ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید