نگاه دختران کشتی گیر به رئیس آینده فدراسیون

به گزارش مجله سرگرمی، بانوی کشتی گیر ایران گفت: امیدوارم سال جاری به مسابقات جهانی اعزام شویم چون دخترانمان برای آمادگی در این مسابقات از جان مایه گذاشتند و اگر اعزام نشویم دیگر امید و انگیزه ای برای تمرین کردن، نخواهند داشت.

نگاه دختران کشتی گیر به رئیس آینده فدراسیون

به گزارش خبرنگاران، سحر غنی زاده، بانوی کشتی گیر مازندرانی است که در مسابقات قهرمانی آلیش وزن 70 کیلوگرم به مقامی قهرمانی رسید و به تیم ملی راه پیدا کرد تا بتواند در مسابقات آسیایی و دنیای (مرداد، شهریور و مهرماه سال 1398) برای تحقق آرزوهایش گام بردارد. او که در مسابقات داخل سالن ترکمنستان بر سکوی سوم ایستاد اکنون به مقام قهرمانی و گردن آویز طلا فکر می نماید؛ آرزویی که در روزهای آرام کشتی بانوان انگیزه ادامه راهش شده است. غنی زاده این روزها دو دغدغه دارد که مهمترین آن وضعیت ریاست فدراسیون کشتی است. او می گوید نگران است که آیا رئیس آینده فدراسیون از بانوان حمایت می نماید یا خیر؟ و موضوع دیگر اعزام به مسابقات دنیای است. در شرایطی که سال گذشته اعزام تیم ملی آلیش به مسابقات دنیای لغو شد اما این کشتی گیر امیدوار است که سال جاری اعزامشان انجام گردد.

او با خبرنگاران به گفت وگو نشست و در خصوص موضوعات مختلفی چون چگونگی انتخاب کشتی، نگرانی از نگاه رئیس آینده فدراسیون به کشتی بانوان، اعزام به مسابقات دنیای و وضعیت کشتی بانوان صحبت کرد.

در ادامه گفت وگوی این کشتی گیر را می خوانید.

به فکر کشتی دریافت در کشورهای دیگر بودم که آلیش راه اندازی شد

غنی زاده در خصوص انتخاب رشته کشتی گفت: پدربزرگ، پدر و برادرم کشتی گیر هستند، من هم به این رشته خیلی علاقه داشتم و دلم می خواست کشتی گیر شوم ولی در ایران هنوز کشتی بانوان وجود نداشت و همواره فکر می کردم به کشور دیگر بروم و آنجا فعالیت کنم، تا اینکه متوجه شدم کشتی آلیش در ایران راه اندازی شده است. بعد از شنیدن این خبر سریع کارم را آغاز کردم.

او در ادامه اضافه نمود: خانواده من نه تنها مخالفتی با انتخاب این رشته نداشتند بلکه علاقه مند بودند و تشویقم کردند. البته همواره همه افراد موافق نیستند. بعضی از اطرافیانم مخالف بودند و می گفتند این رشته زمخت و مردانه است اما مهم علاقه خودم بود که کشتی را دوست داشتم.

این بانوی کشتی گیر به یاری های برادرش (سینا غنی زاده) که عضو تیم ملی کشتی آزاد نیز بوده اشاره نمود و گفت: برادرم با حرف ها و هدایت هایش یاریم می نماید و از آنجایی که در قائمشهر حریف تمرینی های خوبی دارم به مرور پیشرفت می کنم.

مردم شناخت کمی از کشتی بانوان دارند

او در خصوص نگاه جامه به کشتی بانوان گفت: بیشتر اوقات وقتی کسی می فهمد که کشتی گیر هستم، تعجب می نماید. حتی در شهر خودم با اینکه دختران دیگری هم کار می نمایند اما بعضی با تعجب می گویند مگر خانم ها هم کشتی دارند؟ گویا در این زمینه شناختشان کم است. البته حق دارند چون کشتی بانوان رشته ای نوپاست و باید بیشتر تبلیغ گردد تا مردم نسبت به آن آگاهی کسب نمایند. هرچند الان به خاطر راه اندازی و برگزاری مسابقات کشتی کلاسیک، شناخت مردم بیشتر شده اما هنوز خیلی جای کار دارد.

رئیس جدید فدراسیون از بانوان حمایت می نماید؟

غنی زاده در خصوص نگرانی بانوان کشتی گیر ایران گفت: بانوان از نظر فنی، قدرتی و تکنیکی مسئله ای ندارند. در حال حاضر اصلی ترین مشکلمان تعیین نبودن رئیس فدراسیون است. به خاطر این موضوع ورزشکاران و مربیان همه تحت فشار هستند که با آمدن رئیس جدید برای بانوان چه اتفاقی می افتد؟ آیا بانوان را حمایت می نماید یا نه؟

او در این مورد اضافه نمود: آقای رسول خادم به کشتی بانوان خیلی یاری کرد و امیدوارم هر کسی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می گردد، بانوان را هم حمایت کند. آنها چیزی کمتر از پسران ندارند و از همه نظر خیلی خوب هستند. حیف است کنار گذاشته شوند.

این بانوی کشتی گیر به مسابقات دنیای کشتی آلیش اشاره و اعلام کرد: سال گذشته به دلیل شرایط مالی اعزاممان به مسابقات دنیای لغو شد، اما امیدوارم سال جاری اعزام شویم. دخترانمان برای آماده شدن برای حضور در این مسابقات از جان مایه گذاشتند و تمرین کردند و اگر اعزام نشوند احتمالاً دیگر امید و انگیزه ای برای تمرین کردن و انتخاب ورزش کشتی نداشته باشند.

اگر به عقب برگردم دوباره کشتی را انتخاب می کنم

او در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط فعلی کشتی بانوان در کشور آیا از انتخاب این رشته پشیمان نشده ای؟ گفت: خیر. با اینکه در این رشته سختی های زیادی کشیدم اما هیچ وقت پشیمان نشدم چون انگیزه زیادی برای قهرمانی دارم و اگر دوباره به عقب برگردم کشتی را انتخاب می کنم. دلسرد نمی شوم چون وقتی کسی هدف داشته باشد از کمترین امکانات بهره می گیرد تا به هدفش برسد، من هم به دنبال قهرمانی در دنیا و آسیا هستم.

او به پیشرفت کشتی بانوان اشاره نمود و گفت: کشتی بانوان سال جاری نسبت به سال های قبل پیشرفت نموده و قدرتمندتر شده است. هرچه جلوتر می رویم دختران بیشتر پیشرفت می نمایند. ما حتی توانایی این را هم داریم که سال جاری در بخش تیمی مسابقات دنیای آلیش روی سکو قرار بگیریم.

غنی زاده در خاتمه از مریم منظمی، نایب رئیس بانوان فدراسیون و سرمربی و مربیان تیم مازندران تشکر کرد.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26476

به "نگاه دختران کشتی گیر به رئیس آینده فدراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه دختران کشتی گیر به رئیس آینده فدراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید