مجلس انگلیس مهار برکسیت را بدست گرفت

به گزارش مجله سرگرمی، نمایندگان مجلس عوام انگلیس طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن مهار برگزیت به مجلس سپرده شد و شکستی دیگر برای نخست وزیر این کشور رقم خورد.

مجلس انگلیس مهار برکسیت را بدست گرفت

به گزارش ، نمایندگان مجلس عوام انگلیس با تصویب طرحی مهار برکسیت را بدست دریافتد.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس شامگاه دوشنبه و پس از ساعت ها بحث و گفتگو برای خروج برکسیت از بن بست ایجاد شده در غیاب ترزا می، نخست وزیر انگلیس با 329 رای موافق در برابر 302 رای مخالف طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن مهار برکسیت به مجلس سپرده شد و شکستی دیگر برای نخست وزیر انگلیس رقم خورد.

نخست وزیر انگلیس پیش تر از این طرح که تقریبا اختیار دولت را در این باره سلب می کرد انتقاد نموده بود و آنرا نوعی دخالت در امور دولت و بدعتی نادرست توصیف و توضیح داد دولت در اجرای تصمیمات مجلس در این باره هیج تضمینی نمی دهد.

شماری از نمایندگان مجلس عوام انگلیس که دولت را به بی کفایتی در مدیریت بحران برکسیت و نداشتن جایگزینی برای توافقات شکست خورده اش با مجلس متهم کردند؛ هدف از این اقدام را یافتن راهی برای خروج از بحران موجود اعلام کردند.

در تصویب این طرح سی نفر از نمایندگان هم حزبی نخست وزیر از جمله سه وزیر با تن دادن به استعفا از مقام خود در تصویب آن نقش داشتند.

رهبر حزب کارگر انگلیس که بار ها دولت را به بی کفایتی در مدیریت برکسیت متهم نموده بود بر ضرورت بدست دریافت مهار آن در مجلس تاکید نموده بود ضمن استقبال از تصویب این طرح گفت: نخست وزیر دو سال و نیم فرصت داشت به توافق قابل قبول دست یابد، اما نتوانست و دو بار نیز توافقش رد شد.

جرمی کوربین اضافه نمود: دولت نشان داد هیچ طرح تازه ای در این باره ندارد و اگر نخست وزیر در مدیریت برکسیت ناتوان است مجلس با بدست دریافت ابتکار عمل توانایی انجام آنرا دارد.

کارشناسان با اشاره به روند پیش آمده مذاکره با اروپا بر سر خروج نرم را پیش بینی نموده اند.

کشمکش های دولت و مجلس انگلیس در واپسین روز های سرانجام مهلت دو ساله این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا (نهم فروردین) همچنان ادامه دارد و هر کدام طرف دیگر را موجب ناکامی ها در روند اجرای برکسیت می دانند.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17288

به "مجلس انگلیس مهار برکسیت را بدست گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس انگلیس مهار برکسیت را بدست گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید