فعالیت باستان شناسان در یزد تقویت گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر پایگاه پژوهشی شهر تاریخی یزد با اشاره به این که این شهر بهشت باستان شناسی است، گفت: جای باستان شناسی در یزد خالی است.

فعالیت باستان شناسان در یزد تقویت گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، محسن عباسی هرفته با اشاره به قدمت 12 تا 15هزارساله بعضی از آثار یافت شده در اطراف شهر یزد، گفت: یزد بهشت باستان شناسی است با این حال همچون شهرهای اصفهان، کاشان، کرمان، زاهدان، و خراسان مورد توجه و آنالیز های باستان شناسی قرار نگرفته است.

او بابیان این که شهریزد تنها یک باستان شناس دارد اضافه نمود: ایران دانشگاه باستان شناسی است، و باستان شناسان برجسته و معروفی در سطح جهان دارد و می تواند از این پتانسیل برای شهر یزد استفاده کند.

عباسی هرفته گفت: شهر یزد حداقل به یک گروه 30 نفرِ باستان شناسی احتیاج دارد تا در قالب طرح های دانشجویی در سطوح مختلف مثل خاتمه نامه، تغییرات و مرمت هایی که در مکان ها صورت می گیرد را مطالعه، آنالیز و ثبت کند.

اوگفت ضمن درخواست استفاده از امکانات بین المللی درزمینه باستان شناسی شهری اضافه نمود: با این اقدام هم نیروهای داخلی آموزش می بینند و هم می توانیم باستان شناسی شهری را به نحوی در یزد شروع کنیم.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41174

به "فعالیت باستان شناسان در یزد تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت باستان شناسان در یزد تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید