ظرفیت های استان گلستان فرصتی برای رشد اقامتگاه های بوم گردی است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در نشست با خبرنگاران در روستای ساسنگ مینودشت با تشریح ظرفیت های استان گلستان در حوزه گردشگری و همچنین ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و سنتی گفت: در ایجاد بوم گردی ها وارد رقابتی نمی شویم که کیفیت را فدای کمیت کنیم.

ظرفیت های استان گلستان فرصتی برای رشد اقامتگاه های بوم گردی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، عصر پنجشنبه 12 مهر در نشست با خبرنگاران کشوری در روستای ساسنگ مینودشت با تاکید بر این که در ایجاد بوم گردی و اقامتگاه های سنتی وارد رقابتی نمی شویم که کیفیت فدای کمیت گردد گفت: طبق برنامه ریزی ها ایجاد 200 بوم گردی برای سال جاری در استان هدف گذاری گردیده است که این تعداد با توجه به ظرفیت مناسب هزار روستا در استان رقم منطقی است.

او با اشاره به این که بوم گردی واژه ای نوپا است که در چند سال اخیر در کشور رواج یافته گفت: استان گلستان با داشتن هزار روستا و همچنین بهره مندی از اقوام مختلف ظرفیتی متفاوتی نسبت به سایر استان های شمالی دارد و بر خلاف مازندران و گیلان دارای اقوام گوناگونی است و باعث می گردد زندگی بخش عمده ای از اقوام کشور را در این استان لمس کرد.

او ادامه داد: افزایش اقامت استان گلستان در چند سال اخیر و همچنین استقبال بیش از پیش گردشگران از اقامتگاه های بومگردی و سنتی به جای هتل ها از دلایل اعلام احتیاج اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بوم گردی های بیشتر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با تاکید بر توجه ویژه استاندار گلستان به حوزه گردشگری خاطر نشان کرد: طبق دستور استاندار از این پس اقامت مهمانان عالی رتبه استان در اقامتگاه های بوم گردی و سنتی انجام خواهد شد.

او اضافه نمود: در بحث بوم گردی در استان گلستان فقط نگاه اقامتی نداریم و ایجاد این اقامتگاه های سنتی در روستا ها و مناطق گردشگری استان قطعا موجب پویایی و رواج صنایع دستی و همچنین افزایش اشتغال و فراوری روستایی خواهد شد.

کریمی اضافه نمود: گلستان به عنوان اولین استان، انجمن حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی و سنتی را راه اندازی نموده است به طوری که بوم گردی های استان مستقلا این انجمن را تشکیل داده اند و در آینده نیز برای تصمیمات حوزه اقامتگاه های بوم گردی استان گلستان از وجود و نظرات این انجمن بهره خواهیم برد.

او درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تعداد آثار ثبت گردیده استان گلستان گفت: فقط در سه سال گذشته 200 ثبت ملی در استان گلستان داشتیم و این در حالی است که طی 80 سال شاهد 697 ثبت ملی در استان بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از سفر هفته آینده به همراه استاندار گلستان به کشورهای قزاقستان و آذربایجان اطلاع داد و گفت: این سفر برای نهایی کردن توافقات توریسم سلامت در استان گلستان انجام خواهد شد.

او اضافه نمود: از طرفی نیز یکی از برنامه های در حال پیگیری حوزه گردشگری استان گلستان مذاکره با کشور های عربی برای جذب و اقامت گردشگران این کشور هاست که از مشهد مقدس به استان های مازندران و گیلان سفر می نمایند که می تواند با جذب این گردشگران ظرفیت خوبی را برای استان مهیا کرد.

تجلیل از مدیران برتر میراث فرهنگی استان گلستان

همچنین در حاشیه این مراسم مراسم تجلیل از مدیران نمونه و برتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های استان گلستان در سال 96 برگزار گردید و از 1 مدیر نمونه و 3 مدیر برتر تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم مدیران شهرستان های استان در 9 حوزه این اداره کل اعم از معاونت توسعه، میراث فرهنگی، سرمایه گذاری، گردشگری، صنایع دستی، (ارتقای سلامت اداری، حراست، حقوقی، ارزیابی عملکرد)، روابط عمومی، یگان حفاظت و امور شهرستان ها ارزیابی شد.

در این مراسم، از مریم آق آتابای مدیر میراث فرهنگی شهرستان گالیکش به عنوان مدیر نمونه سال 96 و یاسر قندهاری مدیر میراث فرهنگی شهرستان گرگان، محمد علی سرگزی مدیر میراث فرهنگی شهرستان کلاله و محمد نصیری خلیلی مدیر میراث فرهنگی شهرستان ترکمن به عنوان مدیر برتر، تقدیر به عمل آمد.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4453

به "ظرفیت های استان گلستان فرصتی برای رشد اقامتگاه های بوم گردی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های استان گلستان فرصتی برای رشد اقامتگاه های بوم گردی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید