شگفتی سازی علی نسب در شطرنج قهرمانی دنیا، صعود دختر ایرانی به دور سوم

به گزارش مجله سرگرمی، مبینا علی نسب توانست قاطعانه در هر دو بازی دور دوم رقابت های شطرنج قهرمانی بانوان دنیا به برتری برسد و به دور بعد راه یابد.

شگفتی سازی علی نسب در شطرنج قهرمانی دنیا، صعود دختر ایرانی به دور سوم

به گزارش خبرنگاران، مبینا علی نسب نماینده شطرنج ایران در رقابت های 2018 قهرمانی بانوان دنیا در بازی دوم دور دوم هم مقابل مونیکو سوکو استاد بزرگ لهستان با ریتینگ 2463 به برتری رسید.

علی نسب با دو امتیاز از دور دوم به دور بعد صعود کرد. او پیش از این نیز با رسیدن به دور دوم این رقابت ها تاریخ سازی نموده بود.

جایزه حضور در دور نخست این رقابت ها (حتی در صورت حذف) 3750 دلار بود که علی نسب با صعود به دور دوم جایزه اش را به 5500 دلار افزایش داد. اکنون او با صعود به دور سوم جایزه خود را به 8000 دلار افزایش داد.

مبینا علی نسب پیش از این در دور نخست این رقابت ها هم مقابل الیزابت پتز آلمانی یک پیروزی و یک تساوی به دست آورده بود و با کسب 1.5 امتیاز به دور دوم این رقابتها راه یافته بود . این اولین صعود دختران ایران به دور دوم و سوم رقابت های قهرمانی دنیا بانوان است.

مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان دنیا 2018 از 11 آبان ماه تا 2 آذر به میزبانی روسیه در شهر خانتی مانسیسک در حال برگزاری است. 64 شطرنج باز از کشورهای دنیا به صورت تک حذفی در دور نخست رقابت کردند و 32 ورزشکار به دور دوم راه یافتند. علی نسب تنها نماینده ایران در این مسابقات است که تاریخ ساز شد و به دور دوم این رقابت ها راه یافت.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5996

به "شگفتی سازی علی نسب در شطرنج قهرمانی دنیا، صعود دختر ایرانی به دور سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی سازی علی نسب در شطرنج قهرمانی دنیا، صعود دختر ایرانی به دور سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید