سعد الحریری: برای تشکیل کابینه آینده، کاندید نمی شوم

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دولت پیشبرد امور لبنان هرگونه نامزدی خود برای تشکیل دولت آینده این کشور را تکذیب کرد.

سعد الحریری: برای تشکیل کابینه آینده، کاندید نمی شوم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعد الحریری نخست وزیر مستعفی و رئیس دولت پیشبرد امور لبنان روز چهارشنبه در سخنانی خاطرنشان کرد که برای تشکیل کابینه آینده کاندید نخواهد شد.

این در حالی است که منابعی در لبنان پیش تر از قطعی شدن نخست وزیری مجدد وی سخن گفته بودند.

سعد الحریری 20 روز بعد از شروع این اعتراض ها از سمت خود کناره گیری کرد با این حال، میشل عون، رئیس جمهور لبنان از او خواسته تا زمان تشکیل دولت جدید، ریاست دولت پیشبرد امور را برعهده بگیرد.

طی این مدت، الحریری بر عدم نامزدی دوباره برای تصدی نخست وزیری اصرار داشت، با این حال، نامزدهای معرفی شده برای این سِمت، یا کناره گیری کرده اند یا موافقت فراکسیون ها و جریان های سیاسی را نتوانسته اند، به دست بیاوردند.

قرار بود روز دوشنبه هفته جاری نامزد تصدی نخست وزیری لبنان معرفی گردد ولی به دلایلی این امر به فردا (پنجشنبه) موکول شده است.

روز دوشنبه همچنین، سعد الحریری نخست وزیر مستعفی و نبیه بری رئیس مجلس لبنان روز دوشنبه خواستار تعجیل در تشکیل دولت شده اند. این دو مقام لبنانی سه شنبه (26 آذر) در بیانیه ای مشترک خاطرنشان کردند که احتیاج شدیدی برای تشکل دولت وجود دارد آن هم در فضای آرام و بدون از هرگونه تنش سیاسی.

شهرهای لبنان از 24 مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و مالی و اعمال مالیات بر بعضی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواستار اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64208

به "سعد الحریری: برای تشکیل کابینه آینده، کاندید نمی شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعد الحریری: برای تشکیل کابینه آینده، کاندید نمی شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید