رضایی:بنی صدر می گفت شما پاسداران جنگ درست می کنید

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنی صدر قبول نمی کرد عراق به ایران حمله کند.

رضایی:بنی صدر می گفت شما پاسداران جنگ درست می کنید

به گزارش خبرنگاران، محسن رضایی در برنامه گفت وگو ویژه خبری شبکه دو ، به مناسبت شروع هفته دفاع مقدس با تسلیت ایام محرم و گرامی داشت یاد شهدای اسلام اظهار کرد: من مسئول اطلاعات سپاه بودم که خبر دادند فرودگاه مهرآباد بمب باران شد. متوجه شدم جنگ شروع شد. یک ماه و نیم قبل از جنگ پیش آقای بنی صدر رفتیم و گفتیم عراق قصد جنگ دارد، ایشان گفتند نه مگر آنکه شما پاسداران جنگ درست کنید.

وی ادامه داد: تاریخ اقتدار ایران و دفاع مقدس ایران عجیب است. حدود سی صد سال پیش دوبرابر الان وسعت سرزمین ما بود، منتهی طی جنگ هایی در شمال و شرق و غرب و جنوب بخش هایی را از دست دادیم. در این موقع همه به فکر افتادند تا کاری کنند. عباس میرزا به فکر ارتش مدرن افتاد. امیرکبیر و پهلوی اول و دوم راه را ادامه دادند؛ اما اقتداری نبود.

رضایی در ادامه به وابستگی ارتش ایران تا پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حتی فرمانده کل قوا که شاه بود کاره ای نبود. قدرت بالایی نداشتند و وابسطه بودند. یک تجربه نظامی بیش تر نداشتند و در آن تلفات زیادی داده بودند. ایران در آن زمان تجهیزات مهمی داشت اما یا مهمات نداشت یا وابسطه به دیگری بود.

وی ادامه داد: در سال 59 سرهنگ به بالاها از ایران رفته بودند و پشتیبانی از ایران کم شده بود. فکر می کردند مثل قدیم بخش هایی از ایران را جدا می کنند اما حضرت امام(ره) و فرماندهان ما انقلابی در جنگ ایجاد کردند؛ یعنی نیروهای وفادار وارد جنگ شدند. یادی کنیم از صیاد شیرازی که نقش موثری داشت.

رضایی با نام بردن از افسران شهید انقلابی گفت: قبل از انقلاب بین نیرو هوایی و زمینی ارتش خیلی اختلاف بود اما در دوران جنگ انسجام نیروهای مسلح ایران بالا رفت .

وی ادامه داد: نیروهای انقلابی در جنگ حضور داشتند، سپاه ایجاد شد و تجهیزات جدیدی که بخشی از آن را از عراق غنیمت گرفتیم و بخشی از آن را ساختیم.

ادامه دارد....

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46316

به "رضایی:بنی صدر می گفت شما پاسداران جنگ درست می کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی:بنی صدر می گفت شما پاسداران جنگ درست می کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید