دانشمندان سیاره ای شبیه به زمین را کشف کردند

به گزارش مجله سرگرمی، دانشمندان به تازگی سیاره ای شبیه به زمین را کشف کردند که به نظر می رسد سال ها پیش مورد مطالعه اخترشناسان قرار گفته است.

دانشمندان سیاره ای شبیه به زمین را کشف کردند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، گروهی از محققان علوم فضایی به تازگی سیاره ای را رصد کردند که شباهت بسیار زیادی به کره زمین دارد. نکته جالب توجه پس از کشف این سیاره اطلاع دانشمندان از وجود تحقیقات قبلی در خصوص آن است.

دانشمندان در حالی مشغول به آنالیز و تحقیق در خصوص این سیاره هستند که طبق بعضی از اسناد قدیمی اخترشناسان سال ها پیش از طریق تلسکوپ کپلر سیاره یاد شده را رصد نموده و اطلاعاتی در خصوص آن بدست آورده بودند. اما چرا این سیاره پس از گذشت سال ها حالا هنوز ناشناخته و مرموز است؟ هم اکنون دانشمندان می خواهند پاسخی برای این سوال بیابند.

یکی از اعضای گروه آنالیز نماینده ویژگی های سیاره شبیه به زمین، گفت: احتمالا دانشمندان در زمان کشف این سیاره با تلسکوپ کپلر به دلیل وجود محدودیت های تجهیزاتی باور نکردند که به طور قطع سیاره ای شبیه به زمین نیز وجود دارد و آن ها توانسته اند آن را رصد نمایند. از همین رو مدارک تحقیقات خود را به صورت دست نخورده بایگانی کردند.

هم اکنون اطلاعات زیادی از جزئیات نوع و کیفیت آب و هوا در سیاره شبیه به زمین موجود نیست و دانشمندان تنها با استناد به تصاویر ثبت شده از این سیاره به شباهت آن با زمین اشاره می نمایند. اگرچه قبلا نیز سیاره هایی شبیه به زمین کشف شده بود. بعضی از متخصصان علوم فضایی معتقدند در کهکشان راه شیری ده ها سیاره با شرایطی مانند زمین وجود دارد و احتمالا موجودات زنده در آن ها مشغول به زندگی هستند.

انسان ها از سال ها پیش تا کنون در خصوص اجرام فضایی و صور فلکی تحقیق می نمایند. این تحقیقات تا این لحظه ناشناخته های زیادی را برای انسان ها روشن ساخته است ولی هنوز نمی توان با قطعیت در خصوص زندگی موجودات فضایی در سیاره های دیگر سخن گفت. اکنون به لطف پیشرفت فناوری انسان بسیار بیشتر و بهتر از گذشته می تواند کیهان را آنالیز و رازهای ناشناخته آن را کشف کند.

4144/

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85078

به "دانشمندان سیاره ای شبیه به زمین را کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان سیاره ای شبیه به زمین را کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید