خبرنگاران پایانی بر لذّت های خشونت آمیز

به گزارش مجله سرگرمی، یک بار دوست عزیزی چیزی گفت که خیلی به من آرامش می داد. جایی آن را خوانده بود. گفت موتسارت، بتهوون و شوپن هرگز نمردند، بلکه به موسیقی تبدیل شدند؛ پس امیدوارم از این آخرین قطعه موسیقی لذت ببرید. این آخرین صحبت های خالق پارک و میزبانان یعنی فورد با بازی آنتونی هاپکینز در انتهای فصل اول بود که به آنچه در فصل دوم این سریال قرار است اتفاق بیفتد اشاره رمزآلودی داشت.

خبرنگاران پایانی بر لذّت های خشونت آمیز

فصل دوم سریال محبوب وست ورد (West World) یا دنیای غرب در سال 2018 از شبکه HBO پخش شد که همچون فصل قبلی خود با حرف و حدیث های زیادی همراه بود و علی رغم نقدهای مثبت و منفی فراوان، توانست باز هم مورد توجه و علاقه مخاطبانواقع گردد و آنها را برای آغاز فصل سوم منتظر بگذارد، انتظاری که 25 اسفند ماه خاتمه پذیرفت و اولین قسمت از آخرین فصل آن منتشر شد. اپیزود هشتم از فصل دوم این سریال امتیاز قابل توجه 9.2 از 10 را از سایت آی ام دی بی دریافت کرد تا در کنار قسمت چهارم آن با امتیاز 9 از 10، بهترین قسمت های این فصل از منظر کاربران این سایت باشند.

وست ورد در فصل دوم نیز با حفظ شیوه روایی خود مانند فصل اول، داستانی چندوجهی را بدون توالی زمانیِ معمول پیش می برد. میزبانانی که به مرور توانسته اند به درجات مختلفی از خودآگاهی دست پیدا نمایند علیه خالقان خود شورش نموده و گلوله ای که دلوریس با آن مغز فورد را متلاشی می نماید، آغازگر یک تغییر می گردد. برنارد با بازی شاهکار جفری رایت یکی از عوامل اصلی این پیچیدگی است. داستانی که از ذهن او روایت می گردد، مخلوطی از خاطرات پراکنده و نامنظمی است که برنارد سعی می نماید به خاطر بیاورد.

تندی نیوتون، نقش مِیو را به یکی از بهترین بازی های این سریال تبدیل نموده و در راستا تکامل خود، ما را با یکی از قسمت های ناشناخته پارک آشنا می نماید؛ دنیای سامورایی ها یکی از شگفتی های لذّت بخش فصل دوم به شمار می آید که مِیو و همراهنش، تکرار خطوط داستانی خود را با تغییرات جزئی در میزبانان ژاپنی مشاهده می نمایند.

وست ورد داستان خود را بر تغییر میزبان ها راسخ نموده است و اساساً همین تغییرپذیر بودن را یکی از اصلی ترین وجوه تمایزشان با انسان ها می داند. دلوریس، دختر محبوب و مهربان مزرعه دار، در راستا رسیدن به خودآگاهی خود را تغییر داده و به یک قاتل تمام عیار تبدیل می گردد. تغییراتی که قربانیانی در پی دارد، تد با بازی جیمز مارسدن از جمله آنها است.

لذّات خشونت باری که انسان ها را در طول حیات پارک به آنجا می کشانده، این بار فرجامی تلخ و غیرمنتظره به همراه دارد و موجوداتی که در ابتدا برای لذّت بردن خود خلق نموده بودند، قاتل جانشان می شوند. اما در پس این همه خشونت عریان، انسان ها به دنبال انتقال خود به بدن میزبان ها نیز هستند؛ امّا جاودانگی، آرزوی تمام اعصار بشر، این بار خاتمه خوشایندی ندارد. وست ورلد از یک بهشت مجازی نیز رونمایی می نماید، بهشتی که آرنولد قولش را به میزبانان داده اما این فورد است که آن را تحقق می بخشد و سکانس انتقال میزبانان به آن را به یکی از به یادماندنی ترین سکانس های فصل دوم بدل می سازد.

در نهایت فقط چند میزبان می توانند از پارک خارج شوند و آغازگر اتّفاقات جدیدی در فصل سوم این سریال علمی-تخیلی باشند که بازیگران جدیدی نیز به آن اضافه شده اند که می توان به حضور قطعی آرون پال بازیگر سریال برکینیگ بد اشاره نمود.

بر خلاف فصل اول، در این فصل بیشتر شاهد افت و خیز در کیفیت اپیزودها هستیم که بعضی از آن ها را حتی می توان ضعیف قلمداد کرد. عوامل سازنده سریال که از فلش بک به خوبی در روایت فصل نخست بهره برده اند، در فصل دوم در بسیاری موارد نتوانسته اند به خوبی از این قابلیت استفاده نمایند و در نتیجه پیچیدگی های تصنعی برای مخاطب آزاردهنده می گردد. به همان میزان که خاتمه بندی فصل اول دقیق، جذّاب و پیش بینی ناپذیر طراحی شده بود، انتهای این فصل نتوانست نظر مثبت بسیاری از منتقدان را به دست آورد. هرچند که مخاطبان این سریال محبوب می توانند به بازگشت وست ورد به روزهای اوجش در فصل سوم امیدوار باشند.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 77180

به "خبرنگاران پایانی بر لذّت های خشونت آمیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پایانی بر لذّت های خشونت آمیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید