خبرنگاران خیّران روستایی در بوکان 690 کیلوگرم گوشت نذری توزیع کردند

به گزارش مجله سرگرمی، مهاباد- خبرنگاران- سرپرست بخشدار مرکزی بوکان گفت: خیّران 2 روستای ینگی کند و برده زرد از توابع این بخش 690 کیلوگرم گوشت نذری برای برطرف بلای کرونا بین خانواده های نیازمند توزیع کردند.

خبرنگاران خیّران روستایی در بوکان 690 کیلوگرم گوشت نذری توزیع کردند

حسن خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: خیّران این روستاها، 2 راس دام سنگین به ارزش بیش از 250 میلیون تومان را خریداری نموده و برای دفع بلای کرونا بین 820 خانوار روستاهای دریشعلی، احمدآباد، تیکانتپه، برده زرد و ینگی کند توزیع کردند.

وی اضافه نمود: در راستای مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع آن، 170 روستای این شهرستان نیز با همکاری بخشداران و دهیاران ضدعفونی و گندزدایی شد.

وی اضافه نمود: برای اجرای این امر یک هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی و گندزدایی روستاهای 2 بخش مرکزی و سیمینه در اختیار دهیاران منطقه نهاده شد.

بخشدار بخش مرکزی بوکان با اشاره به اینکه بیش از 58 هزار نفر از جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند، اضافه نمود: برای پیشگیری و کنترل کرونا، عملیات سمپاشی و ضدعفونی با 300 دستگاه تراکتور انجام شد و با توجه به لزوم حفظ بهداشت عمومی، طرح سمپاشی مکان های عمومی برحسب ضرورت ادامه خواهد داشت.

خضری، ادامه داد: در اجرای این طرح مکان های عمومی شامل بوستان ها، نانوایی ها، وسایل بازی بچه ها واقع در بوستان های روستایی، خودروهای حمل ونقل عمومی، درب منازل مسکونی و فضای مساجد ضدعفونی شد.

وی با اشاره به برگزاری چندین دوره آموزشی برای روستاییان در مقابله با شیوع بیماری کرونا توسط خانه های بهداشت روستایی بیان نمود: علاوه بر آموزش های عمومی، تا به امروز تعداد زیادی از مردم روستاهای هر 2 بخش با همکاری شبکه بهداشت و درمان آموزش های لازم را به صورت چهره به چهره نیز در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگاران بوکان دارای 172 روستا در 2 بخش مرکزی و سیمینه است؛ این شهرستان بعد از ارومیه دارای بیشترین تعداد افراد مبتلا به کروناست.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83838

به "خبرنگاران خیّران روستایی در بوکان 690 کیلوگرم گوشت نذری توزیع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیّران روستایی در بوکان 690 کیلوگرم گوشت نذری توزیع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید