حتی یک شهرک کشاورزی در خوزستان وجود ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده مردم اهواز در مجلس با ارائه راهکارهایی برای کاهش نرخ بیکاری استان، گفت: توسعه نخیلات استان یکی از اصلی ترین راهکارهای حل مشکل بیکاری در استان است.

حتی یک شهرک کشاورزی در خوزستان وجود ندارد

جواد کاظم نسب الباجی در گفت وگو با خبرنگاران، با انتقاد از عدم استفاده نیروهای بومی در شرکت ها و کارخانه های استان اظهار کرد: نیروهای جوان، متخصص و فعال استان در حاشیه قرار گرفته اند و از توان آن ها استفاده نمی گردد و این موضوع باعث افزایش آمار بیکاری در استان شده است.

وی با بیان اینکه بحث توسعه نخیلات استان یکی از اصلی ترین راه چارههای حل مشکل بیکاری در استان است، اضافه نمود: در این زمینه می توانیم از نیروهای فارغ التحصیل بومی بخش کشاورزی استان و جوانان متخصص در این حوزه بهره بگیریم و زمینه را برای توسعه و اشتغال فراهم کنیم. با توسعه نخیلات حتی می توانیم به بازارهای صادراتی فکر کنیم و شاهد ارز آوری در کشور باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با توسعه بخش شیلات استان و بهره گیری از ظرفیت های استان در این حوزه نیز می توانیم فرصت و زمینه ایجاد اشتغال را برای جوانان خوزستانی فراهم کنیم. در حال حاضر شرایط ذخایر آبی استان نیز بهبود پیدا نموده و بهتر می توان در این بخش ورود کرد.

الباجی با اشاره به دیگر راه چاره ایجاد اشتغال در خوزستان مطرح نمود: کشاورزانی که در حاشیه کانون های ریزگرد حضور دارند را در اقدامات مبارزه با ریزگرد مشارکت دهیم تا علاوه بر مبارزه با این پدیده، شاهد ایجاد اشتغال در این مناطق باشیم.

وی ادامه داد: اعطای وام های کم بهره به دانش آموختگان فنی و حرفه ای نیز می تواند دیگر راه چاره کاهش نرخ بیکاری در خوزستان باشد. در این زمینه افرادی مورد بی مهری بانک ها قرار می گیرند و باید شرایطی فراهم کرد تا افراد بتوانند راحت تر برای دریافت وام های اشتغال اقدام نمایند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های فراوان بخش کشاورزی در خوزستان، اعلام نمود: علی رغم وجود فعالیت ها و ظرفیت های فراوان در حوزه کشاورزی اما حتی یک شهرک کشاورزی در خوزستان وجود ندارد. فعال کردن شهرک های تخصصی کشاورزی در خوزستان نیز دیگر موضوعی است که می تواند در دستور کار قرار بگیرد تا شرایط را برای اشتغال جوانان فراهم کند.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13505

به "حتی یک شهرک کشاورزی در خوزستان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتی یک شهرک کشاورزی در خوزستان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید