جشنواره بازی های محلی در آستارا

به گزارش مجله سرگرمی، شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و در 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن در حاشیه خزر، سه محدوده طرح سالمسازی دریا ایجاد شده است. اخیرا در این شهرستان جشنواره بازی های محلی و مجسمه های شنی در حال برگزاری می گردد و یکی از اهداف اصلی برگزاری بازیهای بومی، محلی رونق صنعت گردشگری است.

جشنواره بازی های محلی در آستارا

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا روز آدینه در حاشیه این برنامه در طرح سالمسازی سفیر امید گفت: در این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای تجسمی و سازمان مردم نهاد بانوان خلاق حدود 200 نفر شرکت کردند. وحید خاصی پور اضافه کرد: در گذشته بیش از 100 بازی محلی نظیر طناب کشی، کمربند بازی، وسطی و هفت سنگ در آستارا رایج بود، اما بسیاری از آن ها برای نسل های سوم و چهارم ناشناخته است و در این جشنواره، تعدادی از آن ها اجرا شد.

وی ادامه داد: بازی های بومی و محلی ریشه در فرهنگ، آداب و رسوم مردم دارد و برای معرفی آئین های سنتی به گردشگران تا سرانجام فصل تابستان جشنواره بازی های بومی و محلی در سطح ملی به میزبانی آستارا برگزار خواهد شد. خاصی پور گفت: آموزه هایی نظیر احترام به قانون و حقوق دیگران، مسئولیت پذیری، تمرین هم افزایی و کارگروهی، مدیریت رفتار و رجحان جویی در بازی های بومی محلی گنجانده شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا هم گفت: بچه ها و نوجوانان هنر خلاق خود را با طرح های ابتکاری گره زده و با آفرینش مجسمه های زیبای شنی در ساحل این شهرستان، احساس ها و خلاقیت های لطیف خود را به نمایش گذاشتند. شاپور تشرینی اضافه کرد: دریا موهبتی برای ساحل نشینان است و با کوشش مسئولان و برگزاری جشنواره های فرهنگی، برای استفاده از فرصت های بی نظیر دریا و ساحل کوشش می گردد.

دنیای پاک بچه ها و زیبایی آبی رنگ خزر دست به دست هم داد تا رازهای تندیس های شنی به گوش صدف های دریا نیز برسد و از بخش های جالب این جشنواره، مشارکت والدین بچه ها و نوجوانان بود که با نگارش دلنوشته های خود با موضوع دوستی با دریا بر ساحل، جلوه دیگری به این جشنواره دادند. در سرانجام با نظر هیأت داوران به 20 برگزیده، جوایزی اهدا شد.

منبع: ایرنا

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: همگردی
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31947

به "جشنواره بازی های محلی در آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بازی های محلی در آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید