جام جهانی فوتسال، مصاف حساس ایران با پاراگوئه برای صعود به نیمه نهایی

به گزارش مجله سرگرمی، تیم ملی فوتسال ایران برای راهیابی به جمع 4 تیم پایانی جام جهانی فردا به مصاف پاراگوئه می رود.

جام جهانی فوتسال، مصاف حساس ایران با پاراگوئه برای صعود به نیمه نهایی

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام دنیای کلمبیا از ساعت 12 شب فردا (شنبه) در استادیوم کولیسئو شهر بوکارامانگا به مصاف پاراگوئه می رود. ملی پوشان فوتسال ایران بعد از پیروزی تاریخی مقابل برزیل به این مرحله رسیده اند و در صورت پیروزی در دیدار فردا، حریف اسپانیا یا روسیه در نیمه نهایی خواهند شد.

پاراگوئه نیز در حالی پا به این مرحله گذاشته که در مرحله گروهی ابتدا به ایتالیا باخته، سپس مقابل ویتنام به برد پرگل رسیده و گواتمالا را هم گلباران نموده است. حریف ایران همچنین در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کلمبیا رفت و در ضربات پنالتی میزبان بازی ها را حذف کرد.

تیم ملی های فوتسال ایران و پاراگوئه تاکنون پنج بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن چهار پیروزی و یک تساوی برای ایران بوده است. ایران بیست و هفت گل زده و پانزده گل توسط پاراگوئه زده شده است.

اولین رویارویی دو تیم به جام دنیای 1992 برمی گردد. جایی که شاگردان محمد مایلی کهن پیروز شدند با نتیجه 10 بر 6 پاراگوئه را در هم بکوبند. بقیه مصاف های دو تیم در گرند پری برزیل بوده است. بازی ایران و پاراگوئه در گرند پری 2007 با نتیجه 6 بر چهار به سود ایران به اتمام رسید. بازی گرند پری 2010 دو تیم به تساوی سه بر سه رسیدند. همچنین تیم ملی در زمان راهنمایی خسوس کاندلاس در گرند پری 2013 با نتیجه پرگل 6 بر 2 از سد پاراگوئه گذشت و در آخرین پیکار در نیمه نهایی گرند پری 2015 با راهنمایی ناظم الشریعه ایران پیروز شد با نتیجه دو بر صفر به رجحان دست پیدا کند.

پاراگوئه در حال حاضر با 1403 امتیاز در رده یازدهم دنیا واقع شده است و تیم ملی کشورمان پنجم است. فوتسال در پاراگوئه روز به روز در حال پیشرفت است آخرین مقام این تیم، نایب قهرمانی کوپا آمریکا 2015 است. پاراگوئه در فینال این مسابقات با شکست چهار بر یک رو به روی آرژانتین به مقام دومی رسید. همچنین خوآن سالاس در این تورنمنت با 10 گل، عنوان آقای گلی را بدست آورد. سالاس در جام دنیای تا سرانجام مرحله یک هشتم نهایی سه گله است اما جزو یکی از بازیکنان خطرناک پاراگوئه محسوب می گردد.

نکته جالب در خصوص پاراگوئه، این است که این کشور دو تیم فوتسال با قوانین مختلف دارد. تیم اصلی پاراگوئه با قوانین فیفا در مسابقات رسمی حضور پیدا می نماید و تیم دوم با قوانین انجمن دنیای فوتسال(AMF) در مسابقات غیررسمی حضور پیدا می نماید.

با این حال با توجه به سابقه مصاف های دو تیم و عملکردی که پاراگوئه در این دوره از جام دنیای به ثبت رسانده، این امید می رود که شاگردان ناظم الشریعه با ارائه بازی حساب شده و با برنامه، بر این تیم نیز غلبه نموده و به جمع چهار تیم برتر جام دنیای راه پیدا نمایند. ایران تاکنون یک بار در جام دنیای 1992 هنگ کنگ به نیمه نهایی راه یافته است و بعد از آن بهترین افتخار تیم ملی، قرار دریافت در رده پنجم جام دنیای 2008 برزیل است.

در این بازی نیز قدرت بهادری قطعا به میدان نخواهد رفت اما محمد طاهری با رهایی کامل از بند مصدومیت مسئله ای برای بازی کردن ندارد. همچنین هنوز تکلیف وضعیت حسین طیبی ستاره بازی ایران و برزیل معین نشده و با وجود جدی نبودن مصدومیت او این بازیکن، احتمال غیبتش در دیدار فردا وجود دارد.

در دیگر بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی، تیم های اسپانیا و روسیه از ساعت 2 بامداد یک شنبه به مصاف هم خواهند رفت. پیروز این بازی، حریف برنده بازی ایران و پاراگوئه خواهد بود.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58426

به "جام جهانی فوتسال، مصاف حساس ایران با پاراگوئه برای صعود به نیمه نهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام جهانی فوتسال، مصاف حساس ایران با پاراگوئه برای صعود به نیمه نهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید