بخشنامه شیوه حضوراساتید و کارکنان دانشگاه تا سرانجام ماه مبارک رمضان اعلام شد

به گزارش مجله سرگرمی، شیوه حضور اعضای هیأت علمی و کارکنان و نیز ضوابط دورکاری کارمندان تا انتها ماه مبارک رمضان طی بخشنامه ای اعلام شد.

بخشنامه شیوه حضوراساتید و کارکنان دانشگاه تا سرانجام ماه مبارک رمضان اعلام شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، شیوه حضور اعضای هیأت علمی و کارکنان و نیز ضوابط دورکاری کارمندان تا سرانجام ماه مبارک رمضان طی بخشنامه ای اعلام شد.

بر اساس این گزارش، دانشگاه تربیت مدرس در اطلاعیه ای اعلام نمود ساعت کار دانشگاه از روز شنبه تا چهارشنبه و تا سرانجام ماه مبارک رمضان از ساعت 8 تا 14 با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه ابلاغی از سوی مرکز بهداشت دانشگاه است.

در اطلاعیه این دانشگاه آمده است: روسای دانشکده ها و مراکز، معاونین دانشکده ها، مدیران، معاونین و روسای ادارات ستادی در تمامی روزهای هفته حضور فعال در دانشگاه خواهند داشت. مدیران گروه های آموزشی حداقل 4 روز در هفته حضور فعال خواهند داشت. اعضای هیأت علمی ضمن تداوم آموزش مجازی به گونه ای برنامه ریزی نمایند که حداقل 20 ساعت (سه روز در هفته) حضور فعال در دانشگاه داشته باشند. بدیهی است نظارت بر این امر بر عهده مدیر گروه و رئیس دانشکده خواهد بود.

بنا بر اطلاعیه امور اداری دانشگاه، فعالیت کارمندان واحدهای ستادی و دانشکده ها می بایست به صورت شیفت بندی گردشی و دورکاری برنامه ریزی گردد، به گونه ای که از ظرفیت همه کارمندان در طول هفته بصورت مطلوب استفاده گردد. تمام واحدها ملزم هستند در ابتدای هر هفته نسبت به ارائه لیست شیفت بندی و دورکاری کارکنان به مدیریت اداری اقدام نمایند.

گفتنی است، این ایام مشمول طرح بهره وری و اضافه کاری نمی گردد. بدیهی است در موارد اجتناب ناپذیر در صورت تعریف کار مشخص از سوی واحد ذیربط امکان انجام اضافه کاری در سقف مشخص برای افراد شاخص و کلیدی هر واحد از سوی مدیریت امور اداری قابل آنالیز خواهد بود. فرد مشمول موظف به ارائه گزارش عملکرد در ساعات اضافه کاری بصورت هفتگی به مدیر مافوق است. پرداخت اضافه کار منوط به تایید و انعکاس گزارش فرد از سوی مدیر مافوق به مدیریت امور اداری است.

گفتنی است، طبق اطلاعیه این دانشگاه افراد دورکار و مدیران ذیربط می بایست وظایف مشخص و مشخص را برای فرد مشخص و ابلاغ نمایند و فرد دورکار موظف است مطابق ساعت اداری در دسترس بوده و وظایف تعریف شده را به نحو مطلوب انجام دهد. مشمولین طرح دورکاری ملزم به تهیه گزارش کار روزانه و ارسال آن به وسیله اتوماسیون اداری به مسئول مربوطه هستند. بدیهی است پرداخت حقوق ماهانه منوط به تأیید گزارش عملکرد فرد از سوی مدیر مافوق خواهد بود. در صورت عدم انجام وظایف محوله بصورت دورکاری و عدم ارسال گزارش کار روزانه به مدیر ذیربط، ایام مذکور برای فرد به عنوان مرخصی منظور خواهد شد.

براساس این گزارش، به مدیران واحدها توصیه می گردد برای انجام دورکاری، بانوان دارای فرزند خردسال را در اولویت قرار دهند. بدیهی است همکارانی که به هر دلیل امکان انجام دورکاری را ندارند ملزم به حضور کامل در روزهای هفته خواهند بود. همچنین همه همکاران مؤظف به تکمیل فرم خوداظهاری ارزیابی سلامت مرکز بهداشت دانشگاه و رعایت اصول و دستورالعمل های ابلاغی از سوی آن مرکز برای حضور در محل کار هستند. نظارت و کنترل دقیق این امر بر عهده مسئولین واحدها است. در صورت ابتلا به بیماری کووید 19 و بهبودی کامل، همکاران قبل از حضور در محل کار می بایست مجوز سلامت خود را از مرکز بهداشت و درمان دانشگاه دریافت و به امور اداری ارائه نمایند. نظارت و کنترل دقیق این امر بر عهده مسئولین واحدها است.

بر اساس این بخشنامه، با توجه به ممنوعیت ثبت ورود و خروج روزانه کارکنان با شیوه اثر انگشت، کارمندان برای ثبت حضور فیزیکی باید به وسیله منوی عملکرد ماهانه، ثبت برگه ساعتی، گزینه فراموشی کارت را انتخاب نمایند و نیز ثبت فعالیت دور کاری به وسیله منوی عملکرد ماهانه، ثبت برگه روزانه، گزینه مأموریت روزانه درون شهری اداری ایام کرونا، خواهد بود. سایر کارمندان می بایست از مرخصی روزانه استحقاقی استفاده نمایند.

انتهای پیغام/

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89647

به "بخشنامه شیوه حضوراساتید و کارکنان دانشگاه تا سرانجام ماه مبارک رمضان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشنامه شیوه حضوراساتید و کارکنان دانشگاه تا سرانجام ماه مبارک رمضان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید