استفاده از ظرفیت ریلی برای انتقال محصولات کشاورزی به خراسان رضوی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، قربان میرزائی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: بخش کشاورزی استان دارای ظرفیت بی بدیلی است و توانمندی و ظرفیت کشاورزی استان به گونه ای است که بسیاری از رتبه های برتر محصولات در سطح کشوری متعلق به استان است و در این راستا کوشش های دست اندرکاران این حوزه قابل تقدیر است .

استفاده از ظرفیت ریلی برای انتقال محصولات کشاورزی به خراسان رضوی

وی اضافه نمود:کوشش های بسیاری در سالهای اخیر در حوزه توسعه سامانه های آبیاری ، احیای قنوات و کشت های گلخانه ای اجرا شده است و این اقدامات با توجه به بحران آبی استان و خشکسالی های پی در پی ، بسیار ارزشمند است زیرا پایداری کشاورزی را برای ما به ارمغان می آورد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی ادامه داد:هزینه های انتقال نهاده ها با کامیون از بنادر شمال و جنوب کشور به استان بالاست لذا باید از ظرفیت ریلی موجود درمنطقه سرخس که فرصت بسیار خوب و اقتصادی برای انتقال کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی است استفاده گردد .

وی گفت:باید از ظرفیت های موجود وامکانات بخش خصوصی نیز در بنادر مذکور برای انتقال نهاده ها و ملزومات بخش کشاورزی استفاده گردد لذا ضروری است در این حوزه برنامه ریزی نموده و کالاهای مورد احتیاج استان را از بنادر به استان منتقل کنیم .

مهندس مجتبی مزروعی نیز در این جلسه اظهار کرد:به مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها اعلام شده است طرح هایی که برای اشتغال در سطح روستا استفاده می گردد باید امنیت و تضمین سود اقتصادی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد:ظرفیت های بخش کشاورزی استان برای توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بسیار بالاست و در این راستا اجرای طرحهای مختلف کشاورزی با هدف توانمندی کشاورزان در دستور کار واقع شده است.

وی با اشاره به وضعیت باغات موجود در منطقه کوهسرخ کاشمر خواستارحمایت اعتباری استانداری و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان برای احیاء وحفظ این باغات بعنوان یکی از مهمترین باغات بادام دیم کشور شد.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7011

به "استفاده از ظرفیت ریلی برای انتقال محصولات کشاورزی به خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت ریلی برای انتقال محصولات کشاورزی به خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید