ادارات دولتی جریمه می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در 28 شهریور سال 1395 تمامی وزارتخانه ها، موسسات، شرکت های دولتی، نهادهای عمومی و غیر دولتی که لیست آن ها از سوی وزارت نیرو تهیه گردیده، موظف شدند حداقل 20 درصد برق مصرفی ساختمان های خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین نمایند که متاسفانه تاکنون این اتفاق محقق نگردیده است.

ادارات دولتی جریمه می شوند

به گزارش خبرنگاران، حاجی رضا تیموری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال 1395 نه تنها این سازمان ها موظف به تامین 20 درصد از برق مصرفی ساختمان خود از انرژی های تجدیدپذیر هستند، بلکه براساس بند 2 این مصوبه باید وزارت نیرو تعرفه برق مصرفی آن ها را بر اساس نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدیدپذیر تامین کند و باید این مهم در مهرماه سال 1397 اجرایی گردد.

وی در مورد نحوه محاسبه هزینه انرژی تجدیدپذیر بیان کرد: تا 20 کیلووات ساعت، 800 تومان در هر کیلووات ساعت برق خریداری می گردد و از 20 کیلووات تا 100 کیلووات نیز این قیمت 700 تومان تخمین زده گردیده است که هرچه این عدد افزایش یابد، قیمت کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران با تاکید بر این که تاکنون هیچ کدام از سازمان های مذکور اقدام به اجرای این طرح نکرده اند گفت: بر اساس دستور استاندار تهران، در شورای اقتصاد مصوب شد که تمام سازمان ها و نهادها این کار را انجام دهند.

به گفته وی، سازمان مدیریت و دفتر فنی نیز برای پیگیری انجام این کار و مشخص اعتبار در نظر گرفته گردیده است تا پنل های خورشیدی در اختیار تمامی سازمانهای قید گردیده قرار گیرد.

تیموری با بیان اینکه در شرکت توزیع برق استان تهران این طرح اجرایی گردیده است گفت: برای نصب پنل خورشیدی به ظرفیت 20 کیلووات ساعت 150 میلیون تومان هزینه گردیده است. به عبارت دیگر هر کیلووات ساعت احتیاج به 7.5 میلیون تومان هزینه دارد که البته این عدد در درازمدت قابل بازگشت است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود درباره ظرفیت استان تهران از انرژی تجدیدپذیرها گفت: در حال حاضر 75 مگاوات انرژی تجدیدپذیر در استان تهران وجود دارد. البته باید خاطرنشان کرد که بیابان های اطراف تهران قابلیت فراوری برق کل کشور را دارد، به شرط آنکه سرمایه گذاری برای توسعه تجدیدپذیرها در این مناطق صورت گیرد.

تیموری درباره وضعیت خاموشی های استان تهران نیز گفت: میزان فراوری برق در تابستان سال جاری بین 100 تا 300 مگاوات کمتر از مصرف بود که توانستیم روزانه 100 تا 400 مگاوات بار مصرف روزانه را مدیریت کنیم و همین موضوع نیز خاموشی ها را تا حد قابل توجهی کاهش داد و به طور کلی در روزهای پنجشنبه و جمعه هیچ گونه خاموشی در استان تهران رخ نداد.

وی با بیان اینکه در استان تهران 32 شهر و 755 روستا وجود دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها یک روستای بدون برق در استان تهران وجود دارد که اعتبارات آن هم تامین گردیده و برق رسانی به این روستا نیز در حال انجام است.

وی با بیان این که بر اساس یکی دیگر از مصوبات هیات دولت، ادارهها و سازمانهای دولتی سال جاری موظف به کاهش 10 درصدی مصرف خود نسبت به سال گذشته شدند، اظهار کرد: در سرانجام شهریور ماه ادارههایی که این موضوع را رعایت نکردهاند شناسایی می شوند و گزارش کار آن نیز برای آنالیز و پیگیری به استانداری ابلاغ خواهد شد.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2309

به "ادارات دولتی جریمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادارات دولتی جریمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید