احداث مخازن بزرگ سیلاب را کنترل می نماید، آب 35روستای گلستان قطع است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رضا اردکانیان شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در این فرصت کوتاه پیروز شد قسمت عمده ای آب روستاها را وصل کند.

احداث مخازن بزرگ سیلاب را کنترل می نماید، آب 35روستای گلستان قطع است

وی اضافه نمود: از حدود 400 روستای فاقد آب، تنها 35 روستای استان آب آشامیدنی ندارند که آن هم به وسیله تانکر سیار و توزیع آب بسته بندی، تامین می گردد.

اردکانیان ادامه داد: مشکل آب شرب پایدار همین تعداد روستای باقیمانده هم به دلیل نبود جهت دسترسی مناسب تاکنون انجام نشده است.

اردکانیان با بیان این نکته که با توجه به شرایط و امکانات موجود امکان وقوع خسارت کمتر نبوده، اظهار کرد: از آنجایی که بسیاری از ساز و کارها مانند امکانات هواشناسی برای اطلاع از وضعیت جوی دست کم از یک هفته قبل در استان مهیا نیست نمی توان بیش از این انتظار داشت.

وی اطلاع از وضعیت جوی سیلاب از سه روز قبل را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در استان سیل خیزی مانند گلستان این امکانات باید مهیا گردد.

وزیر نیرو زهکشی مزارع کشاورزی را یکی دیگر از راه های مقابله با سیل بیان کرد و اضافه نمود: خوشبختانه زهکشی موضوعی است که توجه خوبی به آن شده است زیرا در سفر اخیر ریاست جمهوری هم به استان 10 هزار مزارع زهکشی افتتاح شد و کلنگ 6 هزار هکتار هم به زمین زده شد.

وی لایروبی رودخانه های استان را هم راهی در کاهش سیل دانست و اضافه نمود: لایروبی به خصوص در بخش ورودی رودخانه به دریا باید انجام گردد.

اردکانیان خواهان افزایش توان علمی کارشناسان شد و اضافه نمود: علم آنالیز میزان روان آب ها بسیار مهم و موضوعی قابل توجه است که باید در استان مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته، اظهار کرد: طبیعت این مناطق در دوره های خشکسالی و ترسالی شدید است اما در عین حال باید شکرگزار نعمت الهی باشیم.

اردکانیان با تاکید بر این نکته که باید آمادگی لازم برای شرایط سیل داشته باشیم، اضافه نمود: استان های مختلف اکنون در معرض سیل قرار گرفتند اما خوشبختانه فعالیت های خوبی در دهه های اخیر از لحاظ احداث مخازن بزرگ انجام شده که کنترل سیلاب ها، جز اصلی ترین هدف های این سدها بود.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17033

به "احداث مخازن بزرگ سیلاب را کنترل می نماید، آب 35روستای گلستان قطع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث مخازن بزرگ سیلاب را کنترل می نماید، آب 35روستای گلستان قطع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید