آبشارهای زیبای دودن آنتالیا در تور لحظه آخری

به گزارش مجله سرگرمی، اگر در هنگام اقامت در آنتالیا به دنبال لذت بردن و تجربه کردن تازگی و لطافت طبیعت باشید و می خواهید احساس سرشار زندگی را در خود زنده کنید فاصله شما حدود بیست دقیقه از آبشارهای Duden Lower و Düden Upper است و این طبیعت بکر یک گزینه و انتخاب عالی برای شماست.

آبشارهای زیبای دودن آنتالیا در تور لحظه آخری

به گزارش خبرنگاران به نقل از سفرباتو، این آبشارها در پارک کوچکی واقع شده و اطراف آن دارای برخی از باغ های پرورش یافته است. این آبشارها معجزه طبیعت است و بدون شک جاذبه های برجسته طبیعی اطراف آن منطقه هستند. حتی بهتر از آن، چشم انداز شگفت انگیز غارهای طبیعی در پشت آبشار است که یکی از غافلگیر کننده ترین منظره برای تماشاگران و گردشگران خارجی و محلی است. از آنجایی که در آنتالیا در هتل ها و پارک های آبی فضای محدودی در مقایسه با طبیعت بیرون وجود دارد، ما پیشنهاد می کنیم برای شنا کردن و لذت بردن از تماشای مناظر جادویی خارج از شهر آنتالیا توقف کنید.

سفر شما به شهر شگفت انگیز آنتالیا در ترکیه با تور لحظه آخری باید شامل سفر به یکی از آبشارهای زیبا و دیدنی ترکیه به نام آبشارهای دودن باشد، که هر یک از این آبشارها شگفت انگیز طبیعت زیبایی اطراف خود به وجود آورده است. آبشار دودن و باغ های اطراف آن یک محل محبوب برای پیک نیک در آنتالیا محسوب می شود.

صدای آرامش بخش آب روی سنگ های آبشار Duden می تواند یکی از بهترین تفریحات روزمره شما در آنتالیا باشد. برای لذت بردن از یک روز آفتابی اما خنک در آنتالیا و همچنین دیدن طبیعت جالب توجه باید به Dudenbasi بروید. آبشار و منطقه های مناسب پیک نیک در اطراف آن، اکثر مردم آنتالیا و مهمانان خارجی را جذب می کنند. بازدید آبشارهای Duden یک سفر بیرون شهری دلپذیر از آنتالیا خواهد شد.

رود Duden از کوه های توروس تا مدیترانه گسترش می یابد و دو آبشار زیبا به عنوان Duden Upper و Lower را در راستا خود دارد .

دو منبع سرچشمه اصلی آبشارها، که آبی به اندازه یک رودخانه بزرگ دارد، Kirkgozler و Pinarbasi نامیده می شود. آنها پس از راستای کوتاه به یکدیگر می رسند و بته باییکی را تشکیل می دهند و در آن جاری می شوند. آبشار دودن بعد از گذشتن از راستای 14 کیلومتری، به گودالی بنام و ارساک در رود می ریزد که بلافاصله بعد از یک راستا کوتاه باز در طرف دیگر گودال به اعماق زمین فرو می ریزد. آبی که در گودال وارساک در اعماق زمین جاریست، پس از طی راستای 2 کیلومتری در زیر زمین از آبریز آبشار بیرون می ریزد و آبشار زیبای دودن را به وجود می آورد. این آب پس از پشت سر گذاشتن شهر آنتالیا پس از طی راستا 9 کیلومتری به دریای مدیترانه می رسد.

آبشار Duden Upper پانزده متر (49 فوت) ارتفاع و 20 متر (65 فوت) عرض دارد و در یک دره بسیار تماشایی قرار گرفته است. یک غار طبیعی شگفت انگیز در پشت آبشار شکل گرفته و این امکان وجود دارد که اینجا بنشینید و آبشارها را تماشا کنید. رستوران ها و سواحل پیک نیک در باغ ها در نزدیکی اطراف آبشار وجود دارد که به شما کمک می کند بیشتر از این منظره زیبایی استفاده کنید.

کلمه Duden به معنای سوراخی است که آب را فرو می برد. برخی از این حوضچه ها می توانند به اندازه ای بزرگ باشند که بتوانند یک رودخانه و دریاچه را در بر بگیرند. از Dudenbasi شروع جریان دودن است که تبدیل به چند رودخانه کوچک می شود و در نهایت به سمت دریای مدیترانه می ریزد. Dudenbasi به سادگی آبشار نیست. شما می توانید از طریق یک پله باریک وارد غار شوید که سر سبزی محیط اطراف شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

آبشاردودن بالا DUDEN Upper

آبشار Duden Upper، که در رود دودن واقع شده و در 10 کیلومتری شمال مرکز شهر قرار گرفته است می توان گفت بخشی از بهشت است. آبشار Duden بالا نیز مشابه آبشارهای الکساندر فالز است. در اطراف این آبشارها سرزمینی سرسبز به وجود آمده که یقیناً خطه ای از بهشت به نظر می رسد. سرچشمه آبشار در 22 کیلومتری منطقه کرکگوز واقع شده است. توده های سنگی، سنگ های تراش خورده و صیقلی زیبا در زیر آبشار دیده می شوند.

دیدن آبشار از درون غار زیری آبشار بسیار جالب و شگفت انگیز است. اطراف آبشار به عنوان منطقه تفریحی برای پیک نیک طراحی شده است. اتوبوس ها و مینی بوس های عمومی وسیله حمل و نقل عمومی در این منطقه هستند.

آبشار دودن پایین Duden Lower

به گزارش سایت تور ارزان و لحظه آخری سفر باتو آبشار پایین دودن 8 کیلومتر از مرکز شهر نزدیک به ساحل Karpuzkaldiran واقع شده است. Duden Creek سر چشمه آن است و این آبشار شگفت انگیز را ایجاد می کند و ارتفاع آن از آبشار بالایی بیشتر است و در فاصله 40 متری از دریا در انبوهی از ابرهای شگفت انگیز به وجود آمده از قطرات آب، واقع شده است. چشم انداز تماشایی آبشارها به زیبایی تابلوی نقاشی است. اگر فرصت و امکانش را دارید، توصیه می کنیم که چشم انداز آبشارها را از یک قایق در درون دریا تماشا کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27488

به "آبشارهای زیبای دودن آنتالیا در تور لحظه آخری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارهای زیبای دودن آنتالیا در تور لحظه آخری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید